Gå til innhold

Trenger kritikk: Abstrakt? Jernbanespor s/h


lo0ser

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt enig, 2bilder i hver post kansje...

 

Skviser liksom ut de andre her, en side med bare deg... :p

 

Men ser en annen har sagt du skal legge de ut et å et igjen da du hadde en samletråd til å begynne med...

 

Går ikke ann å få alle fornøyde på dette forumet.. :p

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar

Synes bilde er greit nok samtidig som det mangler noe mer. Ville tatt bilde på en soldag, hvor solen stod på en måte som skapte sterkere skygger/spenn i bilde.

Er også litt usikker på dybdeskarpheten din. Hva har du brukt av F-tall. Litt vanskelig å bedømme fra bilde, men tror jeg enten ville brukt mindre eller mer dybdeskarphet....

Lenke til kommentar

Jeg begynte å lure når jeg gikk inn på bildekritikkforumet idag ja... trodde det hadde vært ett kupp eller noe lignende... :p

 

Vel, til bildet. Jeg er ikke helt sikker på komposisjonen i dette bildet, det hadde muligens vært bedre hvis du hadde tatt det litt til høyre eller venstre. Savner også større kontraster, ikke en helt optimal s/h versjon som det er nå. Hvilken teknikk brukte du når du gjorde om til s/h?

 

Ang. blendertall; jeg ser at bildet er tatt på F/4,8 (iflg. exif). Dybdeskarpheten i dette bildet synes jeg er grei nok, men skal du eksperimentere senere, så prøv så stor åpning som mulig og prøv og få kun en mindre del av skinnegangen skarp og resten uskarp - eller ta ett bilde hvor vi ser mye mer av skinnegangen bakover og blend mye ned.

 

Uansett, jeg synes bildet er ganske bra, men savner iallefall mer kontrastspenn. :)

 

Når det gjelder overskriften din; "Abstrakt?" så vil jeg si nei. Forbinder ikke denne typen bilder med abstrakt... men det er kanskje bare meg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...