Gjest mafister Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Som topic sier, jeg hadde en gammel 40GB IDE OEM disk som tok kvelden.. så jeg formaterte med en gammel recovery disk som jeg hadde, så fikk jeg innnstallert XP... så klikka den igjen(herre?) og jeg formaterte på nytt..når jeg skulle legge inn XP... så kom det først: searching for HDD(i svart skjerm, hvitt på svart ) så kom det: NO HDD found.... har sjekka alle kabler osv.... Og nå når jeg prøvde igjen.. sto det INVALID system disk... replace :S Kan jeg konkludere med at disken kan kastes? var en disk som jeg hadde XP på.. og litt drivere osv... og hadde en 20gb disk som jeg hadde spill på, og litt mirc osv(cs bare...mirc.. vt), denne tok oxo kvelden... noen som vet om noe kan gjøres.. eller er det bare til å kaste dem begge? I så fall skal jeg kjøpe 1stk IDE disk til? har ikke S-ATA på den gamle maskina(holder på å bygge ny)... men vil gjerne bruke denne maskina til endel andre ting... så 1ide disk hadde vært fint.. noen disker over 120GB..(eller 120GB) som ikke blir så varme.. (jeg tåler litt støy)....? Detta ble rotete :S sorry.... Håper noen kan svare meg.. Oppsumering av spm *Kan diskene fikses? *NY disk kjøpes inn, hvilken? Takk på forhånd MvH pKMb -PAtrick
froggyler Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 (endret) Finner du disken i BIOS? Last ned diagnoseprogram fra leverandøren av harddisken (finnes på hjemmesidene til alle disk leverandørene) og foreta en fullstendig sjekk av disken. Ville uansett kjøpt en ny IDE systemdisk, f.eks Samsung på grunn av lite varme/støy og grei ytelse, for å bygge opp igjen systemet. Endret 24. november 2005 av froggyler
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå