Gå til innhold

Prob med partisjonering av ny hdd, wd 80gb!!!


Anbefalte innlegg

Får ikke partisjonert min nye WD 80gb hdd, i fdisk finner maskinen 12gb, noe som ikke stemmer helt, i bios står det 80 gb.. Har flasha bios på hk, uten noe resultat..

Specs:

 

ADM Duron 1133

Epox 8 KTA3+ PRO

128mb Mosel

Harddisk 6GB IDE 5400RPM

Harddisk 80.0GB IDE 7200RPM UDMA-100 3.5"" Deskstar 120 GXP

SB 128

 

Kjører WinXP, nyeste av drivere...

 

Mvh Torgeir

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-08-30 19:38, CaSh skrev:

Du kan også prøve å installere Partition Magic 7.0


Det går ann å laste en Evaluation av den. Det er ett av de beste partisjoneringsprogrammene som finnes.


 

Kan vel også nevne da, at demoen ikke fungerer. Man kan "simulere" partisjoneringen - ikke faktisk utføre partisjoneringen/oppgavene.

Lenke til kommentar

De aller fleste har det samme problemet som du refererer til og du finner svaret her hvis du bruker søkefunksjonen.

 

Du bruker bare fdisken og når du skal velge størrelse på partisjonen angir du i % av 80GB(altså 50%=40GB!).

 

Det går også ann å laste ned en patch/ny fdisk fra windows sidene.

 

Jeg har hatt problemer med at jeg bare får opp NTFS format når jeg partisjonerer i XP(kjører fat32(gammel vane)).

 

(Redigert: FDISKEN din STØTTER større disker...bruk % funksjonen bare!) :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: ostepopp på 2002-08-30 19:55 ]

Lenke til kommentar

Har du sett jumperane riktig? Dersom dei står feil kan du nemlig redusere størrelsen på disken. På IBM diskane er det fleire måtar å sette jumperane for å få dei som master eller slave.

 

Har sjølv to slike diskar og eg gjekk i ei slik felle når eg kjøpte den første. Disken nekta å bli større enn 32 gb, sjølv om den vart funnen som 82 gb i bios. Litt omskiftning på jumperane ordna biffen! Så eg vil anbefale deg å sjekke dette!

 

Ole

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...