Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Gjør Det Selv garasje i Horten?

Gjest medlem-83883

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-83883
Skrevet

Noen som vet om det finnes noen GDS-garasjer i Horten / Tønsberg området? Jeg trenger en smøregrav eller løftebukk så jeg kan få fikset eksosanlegget på bilen min. Er det noen bensinstasjoner i nærheten som leier ut smøregrav?

Angående eksosanlegg. Jeg har en ganske drøy lekkasje ganske langt bak i anlegget, å må få fikset dette snarest. Jeg hadde planlagt å skjære ut den biten som har hull, for så å legge inn et fleksibelt skjøtestykke. Er dette en grei løsning, eller er det like greit å ta turen på Biltema å hente et helt nytt anlegg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge det bare er et kort område kan du vel slenge på en skjøtebit, men antagelivs vil eksosanlegget svikte andre steder innen kort tid.

Jeg også er på utkikk etter steder en kan stå å leie i Hortens området.

Gjest medlem-83883
Skrevet
Esso på borre, to kr minuttet for grav

5201260[/snapback]

Takker! Det passer jo utmerket siden det bare er et par minutter hjemmefra. Nå mangler jeg bare nytt eksosanlegg. Tipper det blir en tur til Biltema i Sandefjord i morgen da. :)

Gjest medlem-83883
Skrevet
Er resten av eksosanlegget også gammelt?

5204439[/snapback]

Ja, jeg tror det er orginalt, og i så fall er det fra 1986. Bilen har rullet 132k nå, så det er nok på tide å bytte hele anlegget.

Gjest medlem-83883
Skrevet

Nå har jeg testet Esso Borre sin GDS garasje, og jeg må nesten si noe om hvilken forfatning denne garasjen er i. Hvis bare èn av de ansatte hadde orket å bruke en times tid på å fikse denne garasjen, er jeg sikker på at flere hadde leid den. Her er mine klager:

- Dårlig belysning i grava. Bare tre lamper virket da jeg var der, og flere av armaturene mangler lysstoffrør. Dette førte til flittig bruk av lommelykt.

- Trappa opp fra grava henger så vidt fast. Virker veldig skrøpelig.

- Mye oljesøl på gulvet i grava. Glatt som faen å jobbe under bilen. Holdt på å gå på ræva flere ganger.

- Gamle skruer, muttere og andre deler ligger å slenger nede i grava. Tråkker man på en av disse er det lett å skli, særlig med tanke på oljesølet på gulvet.

Noe bra er det også å si om denne garasjen:

- Ligger nært der hvor jeg bor.

- Lett å få time.

- Anstendig pris (2 kr. per minutt) Kostet meg 160 kroner å bytte hele eksosanlegget på bilen min.

Det var det. Er det noen som vet om Esso Borre har noen konkurrenter i Horten på GDS garasje?

Skrevet

På shell apenes har de grav ivertfall, med mindre den ble 'tettet' da de slutta med verksted der.

Det er jo mulig å ta en tur og høre om de leier ut grav.

Ellers er jeg rimelig sikker på de leide ut på esso storgata, men siden den er under komplett ombygging er det stengt.

-Nicolai

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...