Gå til innhold

Neonlys vs. kald katode


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Neonlys: Større, lyser kanskje bedre, men de lager varme som ikke er bra for pc`en..

 

Katoder: Litt mindre, lager ikke varme, men ved røde farger kan de fort bli rosa..

 

Vill anbefale katoder, hvis du kjøper blå eller grønne.

5200945[/snapback]

Men jeg har lilla, går det bra?

Lenke til kommentar
Neonlys: Større, lyser kanskje bedre, men de lager varme som ikke er bra for pc`en..

 

Katoder: Litt mindre, lager ikke varme, men ved røde farger kan de fort bli rosa..

 

Vill anbefale katoder, hvis du kjøper blå eller grønne.

5200945[/snapback]

Men jeg har lilla, går det bra?

5201016[/snapback]

De lilla er fine, bare ikke rød. Har hatt det en gang. Var stygt..

 

Edit:Hmm, mente at mine gamle neon rør lyste sterkere jeg, men iallefall ikke penere..

Du har nok sikkert rett AnVli..p4.

Endret av Mr_Razer
Lenke til kommentar
noen er dyrt og overpriset i forrhold til kaldkatode..  en 30cm katode lyser ca. 1.8 ganger bedre enn et neon lys..

noen får ting til å lyse lissom, mens katoder gir fra seg et bledene lys som man får hele kabinettet til å lyse opp med..

5200980[/snapback]

Sorry for OT, men du skrev nOen begge gangene, heter nEon.. :p

on-topic:Ville gått for katoder var jeg deg.

 

MvH

-H-

Lenke til kommentar
noen er dyrt og overpriset i forrhold til kaldkatode..  en 30cm katode lyser ca. 1.8 ganger bedre enn et neon lys..

noen får ting til å lyse lissom, mens katoder gir fra seg et bledene lys som man får hele kabinettet til å lyse opp med..

5200980[/snapback]

Sorry for OT, men du skrev nOen begge gangene, heter nEon.. :p

on-topic:Ville gått for katoder var jeg deg.

 

MvH

-H-

5201093[/snapback]

 

eeh`? beklager at jeg skrev "noen" istedet for neon 2/5 ganger, men med hvis du hadde lest litt nøyere hadde du sett at jeg skrev "neon" et par ganger, også hadde du driti i det dumme inlegget ;)

 

har et par katoder selv, og har bestemt meg for at jeg skal ha UV-katoder neste gang..

syntes UV-belysning er mer stilrent og passer bra til et Lian-Li kabinett...

Lenke til kommentar
Jeg bare lurer på hva som er forskjellen på kald katode og neonlys.

 

mvh Joachim "HeliX" Larsen

5196497[/snapback]

 

Neonlys har med tiden blitt et ganske missbrukt begrep. Neonlys, som de fleste av dere kjenner igjne som lys under biler, er hvovedsaklig laget ved at gassen neon er puttet inn i et rør, og tennes. Kalde katoder er laget for å ikke avgi så mye varme, og gi et helt annet lys.

 

Takk for alle svar.

Men det er nok UV lys som får ting til å lyse opp, spesielt hvite ting ;)

5201002[/snapback]

 

Det er ikke UV lys som får ting til å lyse. Ja, hvitt og "lyse" farger vil bli mer blå, egnetlig alle farger som er i nærheten av UV sin frekvens.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...