Ottesen Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 Heisann.... Jeg har kjøpt meg ny data nå,alt utenom harddisken er ny, det er en ide 160 wd disk. Men datan kødder med meg, den låser seg egentlig ikke,men jeg får ikke kommet inn på spill,programmer osv. Når jeg trykker inn på "min datamaskin" bare prøver den å lete etter c: Dette kommer etter at datan har stått på litt, visst jeg bare restarter fungerer den fint igjen, og spørsmålet er om det er harddisken ? Jeg vil jo ikke kjøpe ny harddisk visst det ikke der det som lager problemer... Jeg håper noen har noen bra svar eller komentarer.... Mvh Magnus Ottesen
kvase Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 har du flytta gamle hardisken over og innstalert opperativsystemet på nytt? spør forde gamle HD mulig ikke er kompatibel med ny pc da det er forskjeller på hardwaren i ny og gammel pc
Ottesen Skrevet 23. november 2005 Forfatter Skrevet 23. november 2005 har du flytta gamle hardisken over og innstalert opperativsystemet på nytt?spør forde gamle HD mulig ikke er kompatibel med ny pc da det er forskjeller på hardwaren i ny og gammel pc 5193825[/snapback] Heisann... Ja, flytta over hdd, formaterte den og la in xp på nytt, xp er alså på denne problemdisken. Men det som er litt rart er visst den ikke er kompatibel på den nye data'n, hvorfor går den da en stund før den kødder ? Blir ikke klok av dette jeg...
Iceythe Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 Hei. Når du sier at dette skjer etter PCen har stått på en stund, skjer det uvilkårlig mens du jobber me den eller når du har hatt PCen stående en stund? Har du på noe strømsparende som f.eks skru av hdd etter en stund evt. PCen går i dvale? Hva slags HK bruker du? Er det nForce chipsett? Er de nyeste driverne til ForceWare inkl. IDE-driverne lagt inn? Isåfall, har du prøvd med tidligere versjoner? Bombarderer deg med litt spørsmål for å se om du har prøvd dette Det trenger ikke nødvendigvis være hdd som forårsaker at ting stopper slik du forklarer. For en stund siden når blaster-viruset var ute og gikk så gjorde den det samme som du opplever. Sier ikke at det behøver å være virus, men du trenger ikke å utelukke at det kan være andre årsaker enn harddisk.
mysjkin Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 Evt kan det være trøbbel med strømforsyningen. (Men skjekk for virus først og kjør noen programmer som skjekker hden for feil) M.
Ottesen Skrevet 23. november 2005 Forfatter Skrevet 23. november 2005 Hei. Når du sier at dette skjer etter PCen har stått på en stund, skjer det uvilkårlig mens du jobber me den eller når du har hatt PCen stående en stund? Har du på noe strømsparende som f.eks skru av hdd etter en stund evt. PCen går i dvale? Hva slags HK bruker du? Er det nForce chipsett? Er de nyeste driverne til ForceWare inkl. IDE-driverne lagt inn? Isåfall, har du prøvd med tidligere versjoner? Bombarderer deg med litt spørsmål for å se om du har prøvd dette Det trenger ikke nødvendigvis være hdd som forårsaker at ting stopper slik du forklarer. For en stund siden når blaster-viruset var ute og gikk så gjorde den det samme som du opplever. Sier ikke at det behøver å være virus, men du trenger ikke å utelukke at det kan være andre årsaker enn harddisk. 5195338[/snapback] Heisann... Det skjer egentlig ikke ved noen spesiell tid eller ting. Noen ganger skjer det når jeg spiller, og noen ganger bare skjer det etter jeg har skrudd på datan. Jeg kan fortsatt spill når datan kødder. Jeg tror og mener jeg ikke har på noe strømsparingsting, og ja, datan kan du vel si går i dvale. Hovedkortet er ikke nforce, det er msi 915p, virus er det nok heller ikke, har tatt mange virusskjekker.... Det er lissom kjedelig å kjøpe ny hdd visst problemet ligger ett annet sted
Ottesen Skrevet 23. november 2005 Forfatter Skrevet 23. november 2005 Evt kan det være trøbbel med strømforsyningen. (Men skjekk for virus først og kjør noen programmer som skjekker hden for feil) M. 5195392[/snapback] Hei hei... Tor ikke det er strømforsyningen, har ny strømforsyning, og har testet forskjellige andre kabler...virus er det nok heller ikke... Frustrerende dette
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Du la vel inn chipsetdriverne med en gang etter å ha instalert operativsystemet?
Ottesen Skrevet 24. november 2005 Forfatter Skrevet 24. november 2005 Du la vel inn chipsetdriverne med en gang etter å ha instalert operativsystemet? 5199081[/snapback] Jupp...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå