Gå til innhold

Tips til P4 cpu +hovedkort


AWC80

Anbefalte innlegg

Har som mange andre for tiden ventet på prisfall av P4 cpu. Lurte på om jeg kunn efå noen anbefalinger på cpu, hovedkort og ram. Har alltid kjørt med Asus HK og Pentium prossesorer og vært fornøyd med det.

Hadde tenkt meg en 2.4ghz eller en 2.533,

håper på å kunne klokke en av disse opp mot 3ghz uten for mye slit. Kommer det til å gå???

Når det gjelder HK og RAM er jeg veldig i tvil, vil ikke gå i noen "feller".

 

Ytelse er viktigere enn pris.

Håper dere kan gi meg noen nyttige dytt i riktig retning.

 

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: AWC80 på 2002-08-30 11:16 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: AWC80 på 2002-08-30 13:36 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For P4/533 kan du velge Asus P4B533, finns i mange utgaver, - med RAID, LAN osv. Disse kortene har PCI/AGP-lock, - som du trenger om du skal kjøre fsb på 150 - 200.

 

For P4/400 kan du bruke Asus P4S533. Dette kortet skal du altså ikke kjøre P4/533 med dine krav, - for du får ikke satt fsb høyere enn 166, - og kortet har ikke PCI/AGP-lock.

 

Asus P4S8X er helt nytt nå. For P4/400 er det sikkert det grommeste valg, - men jeg har ikke funnet ut om kortet har PCI/AGP-lock, - som du må ha for å klokke P4/533 bra.

 

For å overklokke en P4-2,4 eller P4-2,53 på disse Asuskortene stiller du bare inn CPU-frequency (fsb) og Vcore i BIOS, - så har du klokket. Begge de to prosessorene bør gå rett opp i 2,9 - 3,0 Mhz straks og med standard boxed kjøler - enten 2,4 er 400 eller 533. Med grommere luftkjøling bør du uten videre kunne passere 3,0Mhz :razz:

 

Det er bare å montere sammen greiene og stille inn ... :wink:

 

Og med hensyn til RAM når du vil ha det grommeste, - kjøper du Corsair XMS3200 fra Quad.no. Om du vil spare noen kroner, - kan du kjøpe Samsung PC2700 RAM eller noe annet av godt merke, - men det må være PC2700 - PC3000 - PC3200 -RAM. Så kan du overklokke RAM'en din masse også, eller hvertfall la RAM'en kjøre på samme frekvens som fsb.

 

[ Denne Melding var redigert av: enter på 2002-08-30 11:57 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...