Gå til innhold

Problem med laging av ISO i PxEs.


Pasient

Anbefalte innlegg

Vi har et lite prosjekt her på jobben, som innebærer tynnklienter. Og selv om windows kan strippes ned til det minimale, så har vi bestemt oss for og prøve Linux på klient siden.

 

Så etter litt leting, så fant jeg noe som heter heter PxEs. En universal tynnklient basert på linux. Først lasta jeg ned et ferdig iso, noe som funket fint. Men du måtte fylle inn alle parametre selv. Noe våre evneveike elever ikke får til, uansett hvor godt vi forklarer. :p

 

Så vi tenkte vi skulle lage vårt eget iso. Så jeg instalerte FC4 på en box vi har stående her. Så gikk jeg på hjemmesiden til PxEs, og lastet ned Denne guiden.

 

Jeg har fulgt den til punkt og prikke, men så kommer problemene. PxEs vil ikke lage isoet! På slutten, etter jeg har fylt inn alt av valg så får jeg bare opp en random error.

 

"Cannot determine size of inexistent disk" er en av feilene jeg får opp.

 

Jeg er ikke noen ekspert på linux, men jeg har prøvd alt jeg vet. Og jeg har googlet som en idiot uten hell.

 

Så det jeg lurte på, er det mulig og ta det ferdige isoet jeg lastet ned, og "edite" det?

 

Det som skal skje, er at tynnklientene skal gå mot en W2k3 terminalserver. Og planen er at pcen skal bare boote rett opp mot servern. Men siden PxEs ikke ville laget isoet, så ser det ut som om det går til helvette.

 

Så, går det ann? Og ta det ferdige isoet og edite det? Og HVA editer jeg? :o

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg las ikkje alt (uhm, hastverk). Kva med å prøva Edubuntu? Den kjem med

enkelt PXE-oppsett allereie! Eg sat det opp på jobben, var kjempeenkelt! :D

 

LTSP. Edubuntu har ein eigen LTSP som er fiksa enkelt og greitt... Prøv Edubuntu

på ein tenar du, så er det berre å kobla klientane til. Spør om meir hjelp om du

prøver det..

 

Der er det ikkje noko ISO, men du har ei eigen mappe som blir køyrd på klientane

så då er det lett å endra klientkonfigurasjonen! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...