Gå til innhold

Softquadro


Terradoc

Anbefalte innlegg

Noen som har testa dette ?

 

Det skal gjøre om geforce'n din til en quadro på drivernivå, du må først patche driverne før du legger dem inn, fint for oss som holder på med 3dsmax / maya / lightwaye osv. Til å gjøre det bruker du et program som heter Rivatuner, du finner det ved å søke på google samt instrukser om hvordan du gjør det.

 

Jeg testa det, og fikk merkbar økning med polygonantall på en modell jeg lekte med først, men så merka jeg at det var noe tull med maxtreme driverne til 3dmax(bruker versjon5)som sto en plass at skulle virke med softquadro, så jeg tull litt frem og tilbake med forskjellige drivere og nå har jeg ikke lengre noen merkbar ytelsesøkning. Jeg får heller ikke til å patche drivere nyere enn 23.12. Med nyeste versjon av rivatuner

 

Hvis noen har nye patchscript så hadde det vært fint om dem kunne ha gitt med URL til nedlasting, evt sendt den på mail/ lasta opp til web.

 

PS! jeg tror ikke det skal gi noen ytelsesøkning i spill, men hvis noen vil teste det så fint! HW.NO kunne kanskje kjørt en test? Leste en tulling på madonion som mente han fikk god økning i FPS i quake3.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke testet SoftQuadro, men har hardware modifisert mitt ELSA Gladiac 920 til å bli et ELSA GLoria DCC. Trengte bare og lodde om to motstander på skjermkortet og vips: Quadro DCC. La samtidig inn ny overklokka Quadro BIOS, men det er strengt tatt ikke nødvendig.

 

Se her for fremgangsmåten:

http://www.tweakers.net/nieuws/17428

 

Har også satt på en større kjøleribbe med en 6cm vifte som går på 5V og er lite hørbar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...