Gå til innhold

Webserver på arbeidsmaskin, dumt?


H@@kon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Et enkelt spørsmål med et sikkert enkelt svar:

 

Er det bare DUMT å legge webserver på min ordinære arbeidsmaskin som hoster en enkel hjemmeside (med lite besøk)? Er det stor sikkerhetsrisiko å ha port 80 åpen hele tiden?

5188080[/snapback]

 

Det er naturligvis å anbefale å ha en dedikert linux-server med amd-prosessor :innocent:

Fra spøk til alvor, å kjøre en fritt tilgjengelig webserver på arbeidsstasjonen er kanskje ikke det smarteste du kan gjøre, men om du kjører en seriøs webserver(Apache/ISS) og en skikkelig brannmur, så skulle vel det gå greit. Regner med at du kjører windows(av statistiske årsaker), og da er det spesielt viktig at du har en godt sikret maskin(kan ikke gi deg mange konkrete råd om dette, da jeg ikke har mye greie på slikt) :blush:

 

--

tg90nor

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e

Du klarer sikkert og grave frem en gammel pc fra loftet som du kan legge inn Linux på. For og hoste en enkel liten webside trenger du ikke store krav til HW om du kjører linux på den.

Lenke til kommentar
Det er ikke noe problem å hoste en webserver på 300mhz!

Bare å sette opp og kjøre igang:)

5189378[/snapback]

¨

 

Ok, da får jeg gå igang igjen. Følte jeg hadde kommet meg på et nybegynner-nivå på serverløsning via windows, men da får jeg formatere harddisken og installere Linux. Blir en ny og sikkert nyttig erfaring det også :)

Lenke til kommentar
Det er naturligvis å anbefale å ha en dedikert linux-server med amd-prosessor :innocent:

Hvorfor AMD?

5189549[/snapback]

 

Det var egentlig litt ironisk ment, men det kom kanskje ikke godt nok fram. Det jeg engentlig mente var at det fungerer ganske greit uansett. Må likevel si at jeg både er linux-frelst og amd-tilhenger (egentlig er jeg først og fremst motstander av monopoler).

 

--

tg90nor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...