Lurifaksen Skrevet 29. august 2002 Skrevet 29. august 2002 Jeg kunne tenkt meg et lite skjema, der folk kan skrive mail til meg gjennom websiden. Jeg har laget et skjema - et felt med navn, email adresse, og et stort felt der meldingen skal stå, og en "Send" knapp. I skjema inntillingene har jeg skrevet email adressen dette skjemaet skal sendes til. Men dette går visst ikke, siden jeg får melding der det står noe med "frontpage-servertilleggene er ikke konfigurert til å sende epost" Er jeg helt på viddene, eller finnes det en enkel måte å få til et slikt skjema? har tatt en titt på gratis alternativ, men de er bare full av reklame og ser stygge ut.
maurbiff Skrevet 29. august 2002 Skrevet 29. august 2002 Foreslår at du hoster på start.no (home.no.net), hvor du kan bruke PHP til å gjøre nettopp dette ganske enkelt..
Lurifaksen Skrevet 29. august 2002 Forfatter Skrevet 29. august 2002 ja der er faktisk start.no som hoster siden. Men hva vil "ganske enkelt" si? jeg kan omtrent ingenting med websider. (som du ser hvis du klikker innom siden min)
Neo Skrevet 29. august 2002 Skrevet 29. august 2002 Hei! For å få det til å funke i php, kan du gjøre følgende: 1) I "form"-taggen så legger du til følgende: action="<? echo $PHP_SELF ?>", dvs taggen må se slik ut: <form name="etellerannet" action="<? echo $PHP_SELF ?>"> 2) Dersom et felt i skjemaet heter f.eks "navn" kan du skrive inn følgende før </body> - taggen: <? if($navn) { $info = "Navn: $navn, E-post: $e-post osv..."; mail ("[email protected]", "Emne","$info", "From: [email protected]"); } ?> Dette kan du forøvrig lese mer om på http://www.phpbuilder.net og http://www.php.net
NuB Skrevet 20. september 2002 Skrevet 20. september 2002 Jeg er ingen guru men noe lignende dette funker fint hos meg: <form method="post"> <select name="to"> (trenger vel sikkert ikke name-attributtet) <option value="din@adresse"> </select> <input type="submit" value="Send"> </form> Edit: Oops, ser av datoen at dette svaret sikkert er litt utdatert. [ Denne Melding var redigert av: NuB på 2002-09-21 00:40 ]
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå