Gå til innhold

innstallere xp uten å slette noe?

RedZpider

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg fikk nylig problemer med min 250bg harddisk som har 4 partisjoner.. fikk bluescreen og den ville ikke starte. jeg innstallerte da windows xp på en 40 gb harddisk og brukte 250gb hardisken som slave. da fikk jeg opp KUN de 2 første partisjonene fra 250gb harddisken. jeg tok backup av de og nå har jeg hørt at jeg kan innstallere windows xp om igjen på 250 gb harddisken uten at E og F (de 2 siste) partisjonene blir slettet...

er dette mulig? :s jeg vil bare ikke miste det jeg har på den harddisken så hvis det er trygt å innstallere windows xp om igjen uten å miste filer fra andre partisjoner så må jeg vite det... :no:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan velge å installere windows på en ny katalog slik at den ikke overskriver den gamle windows-katalogen din...

forøvrig bør du ta backup av My documents and settings katalogen, ... ellers sletter windows ingen ting... den sletter / overskriver bare det som er nødvendig for å installere windows...

Program files vil ikke bli slettet, så gamle kataloger med gamle office vil ligge igjen, og winzip osv...

Skrevet
Du kan velge å installere windows på en ny katalog slik at den ikke overskriver den gamle windows-katalogen din...

forøvrig bør du ta backup av My documents and settings katalogen, ... ellers sletter windows ingen ting... den sletter / overskriver bare det som er nødvendig for å installere windows...

Program files vil ikke bli slettet, så gamle kataloger med gamle office vil ligge igjen, og winzip osv...

5181866[/snapback]

går det bra om jeg bare velger å innstallere windows XP på samme partosjonen som jeg har innstallert den på før, og så bare overskrive gamle XP? har jeg alle filene og alle programmene da?

jeg trenger nemlig bokmerkene jeg har i Firefox.. og de ligger på c. så hvis alt på c blir sletta mister jeg jo de...

Skrevet

jeg trenger nemlig bokmerkene jeg har i Firefox.. og de ligger på c. så hvis alt på c blir sletta mister jeg jo de...

5183763[/snapback]

hehe, hørt om å EKSPORTERE bookmarks fra Firefox da? det går veldig fint det.

ta en titt i bookmark manager inne i firefox du.

mvh

Nutcase

Skrevet

tror du du var smart nå? jeg har hørt om det ja og hvis du hadde vært så smart som du tror du er hadde du skjønt at det er en grunn til at jeg ikke kan gjøre dette og det er nemlig det at jeg ikke kommer inn på harddisken med mindre jeg innstallerer windows xp på ny, derfor må jeg vite om det er noen måte jeg kan beholde det på.. tulling..

Skrevet
tror du du var smart nå? jeg har hørt om det ja og hvis du hadde vært så smart som du tror du er hadde du skjønt at det er en grunn til at jeg ikke kan gjøre dette og det er nemlig det at jeg ikke kommer inn på harddisken med mindre jeg innstallerer windows xp på ny, derfor må jeg vite om det er noen måte jeg kan beholde det på.. tulling..

5183959[/snapback]

Det går ikke an å spare instillinger om du ikke kommer inn i sikkerhetsmodus.

Husk å ta backup til neste gang.

Erfaringsmessig er det best å formatere partisjonen som xp ligger på oftest C:\

du kan gå inn i katalogen C:\dokuments and settings og copiere alle dokumenter med copy *.* over til D: eller annen partisjon.

Du må starte opp med en ME eller 98 oppstartdiskett.så komandoen i dos blir:

A:\ copy C:\dokuments and settings\"ditt navn"\mine dokumenter\*.* D:\

eller en annen partisjon. "ditt navn`" er det navnet du oppga når du instalerte xp,altså administrator (hvis det er det navnet du logget deg inn på når du lagret dokumentene dine du ønsker å spare.)

har du flere problemer kan du maile meg på:

[email protected]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...