Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc går bare i 1sek før den skrur seg av.


Anbefalte innlegg

Hallo alle kloke hoder.

Får starte fra begynnelsen: Etter at mitt 9600xt ikke lenger holdt mål bestemte jeg meg for 2-3 uker siden og oppgradere det. Bestilte et x800xl til en hyggelig pris og noen dager senere var det klart for party/oppgradering. Joda, hev ut det gamle og satte inn det nye, men når jeg trykket på power-knappen så skjedde det...ingen ting (Eller noe må ha skjedd for dvd-brenneren er tapt for alltid og erstatet). Prøvde det gode gamle trikset med å koble ut alt untatt det nødvendige, og nå startet den. Men så fort jeg koblet inn en eneste liten vifte, var den like død (Samme hvilken vifte). Mistenkte at PSUen var en liten syndebukk og gjennomførte en gammel drøm om å bytte til en MIST 500W, men da den var koblet til så jeg fornøyd at alt av vifter ol. startet, men da jeg titter opp fra gulvet er skjermen helt svart. Prøver da det gamle trikset med å ta alt fra hverandre og sammen igjen og nå funker det...i en uke før dette skjedde nå på lørdag: Våkner opp og som vanlig er det første jeg gjør (Med mindre pcen har stått på hele natten) å skru på pcen. En fin liten flamme, som matcher ABIT-kortets orange farge, slår opp fra hovedkortet og jeg mumler litt småtrøtt noe som: Wow, fyrverkeri. Like etter kommer en god del røyk sivene opp, tett fulgt av den søte lukten av brente penger.

Som pcavhengig kaster jeg meg på første t-bane ned til byen for å få profesjonell hjelp, som oftest hos Digital Impuls. Etter en kort samtale der den ansatte føler seg sikker på hovedkortet har vært synderen hele tiden drar jeg hjem med et Gigabyte K8NS under armen. Sikker på at sorgens dager skal være over monterer jeg det og trykker forsikig inn power-knappen. Tok jeg feil? Ja. Nok en gang starter alt av vifter, men denne gang blir det stille etter under 1 sek. Uansett hvor mange ganger jeg har demontert og satt sammen pcen, trykket på power-knappen++ vil det ikke funke.

Nå begynner jeg virkelig å gå lei og søker hjelp fra dere. Håper mange av dere har kommet dere gjennom teksten og har en idé om hva jeg kan gjøre. På forhånd takk!

 

 

Spesifikasjoner:

AMD 64 2800+ s754

Abit NF8, nå GigaByte K8NS

Ymse rambrikker av forskjellig størrelse og fabrikat

9600xt og x800xl

NorthQ 400W og Mist 500W

Seagate 200GB (Har også testet med Seagate 60GB og Western 40GB)

Endret av TheDarkListener
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Innrømmer at jeg ikke gadd å lese hele innlegget ditt nå, men senest igår kveld etter å ha bytta hardware var jeg borti problemet med at pcn slo seg av etter omtrent 1\10 sekund.

Jeg slo av pcn med PSU knappen, tok strømkabelen ut og inn, sjekket alle strømkabler i pcn, plugget i strømmen, slo på PSU, og så fungerte pcn normalt igjen.

Lenke til kommentar

er det noe annet av hardwaren din som kan være gåen? kanskje cpuen ble drept samtidig som hket?

 

Begynn å feilsøke:

 

Først bare det mest nødvendige. ingen hdd,cdrom,max en brikke ram evnt. bytte mellom de, helst ingen skjermkort heller.

Se om den nye psu har blitt drept.

Plugge i en etter en av hardwaren begynn med det viktigste og deg fram til du finner problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...