asv Skrevet 20. november 2005 Rapporter Del Skrevet 20. november 2005 Hei hei! Jeg er relativt ny innenfor digital speilrefleks-verdenen, og har kjøpt meg et Nikon D50. Hvilke typer objektiver er kompitable med dette kameraet? Har hørt at Sigma funker. Er det flere? Aleksander Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 20. november 2005 Rapporter Del Skrevet 20. november 2005 Alle objektiver med Nikonfatning vil passe utenom de som er veldig gamle. Gå til Produktguiden og velg Nikon objektivfatning så får du se de objektivene som er lettest å få tak i. Lenke til kommentar
andeik Skrevet 20. november 2005 Rapporter Del Skrevet 20. november 2005 Vil denne passe til D50? http://www.fotovideo.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=8203 Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 20. november 2005 Rapporter Del Skrevet 20. november 2005 Er rimelig sikker på at den passer. G-type betyr at det ikke er mulig å stille blender på objektivet (mangler ringen) men at kameraet justerer blender. Om det er et objektiv å anbefale, det er nok en annen side av samme sak. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 20. november 2005 Rapporter Del Skrevet 20. november 2005 Det passer helt fint. Jeg har det selv og det gir bra med objektiv for pengene. Mulig du kan finne det litt billigere andre plasser. Det kan ikke måle seg med med et objektiv til mange ganger prisen men i godt lys kan man ta fine bilder med det. Godt lys vil si sol hvis du vil ta bilder uten stativ på full zoom. Lenke til kommentar
engekri Skrevet 20. november 2005 Rapporter Del Skrevet 20. november 2005 Har det jeg også, det blir ikke brukt mye. Litt for lyssvakt ofte, men hvis du har nok lys er det et greit objektiv... Ingenting spesielt med det, men som nybegynnertele skulle det være meget bra. Men ikke har ekstreme forventinger. Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 20. november 2005 Rapporter Del Skrevet 20. november 2005 Alle G-type og D-type objektiver fungerer 100% med D50. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 20. november 2005 Rapporter Del Skrevet 20. november 2005 Vil denne passe til D50? http://www.fotovideo.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=8203 5180792[/snapback] Det passer fysisk, og du får tatt greie bilder med det. Men spesielt til digitalt vil jeg heller anbefale D-typen som koster i overkant av 3000. Det er et skarpere og mer solid objektiv med ED glass, men det kommer jo an på pengene så klart. Fotovideo var dyre på denne... prøv å finn det billigere andre steder (vet det finnes til under 1500 kroner). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå