Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med å disable NAT på 3Com router


Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg har en 3Com OfficeConnect Wireless 11g Cable/DSL Router som det så langt heter. Har adsl fra Tele2, og kobler routeren til modemet jeg fikk med.

 

Alt funker fint når jeg bruker standardinnstillingene, men da er NAT slått på. I web-grensesnittet finner jeg to relevante innstillinger, "Disable NAT" som ligger ganske godt skjult, og "Enable DHCP" som er under LAN-innstillinger og som er huket av default.

 

Men uansett hva jeg setter disse til så fungerer det ikke (dvs får ingen ip når jeg tar ipconfig /renew) med mindre Enable DHCP er huket av og ikke Disable NAT.

 

Noen forslag?? Har prøvd mye rart men får det ikke til.

 

Hilsen Anders

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For det første fordi det ikke fungerer med diverse programmer. Og jeg vil nå pc'en utenfra uten å måtte sette opp diverse portforwarding og greier.

 

Ser ihvertfall ikke fordelen med å ha NAT på. Har brannmur på pc'en og får nok ip'er fra isp'en.

5172651[/snapback]

 

Er du sikker på at du ikke blander NAT og DHCP nå? Støtter 3Com-boksen UPnP? Det kan spare deg for litt arbeid når det gjelder port forwarding. Jeg synes uansett at port forwarding er verdt det med mtp. sikkerhet. mye arbeid er det heller ikke...

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...