Gå til innhold

har ration på bitcomet noe å si?

Bruface

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte med bitcomet her hinn dagen.

Og på hver fil står det ration... eg har ut linjen min på 5kbs.... har bare 1000/200 så gidd ikke dele mer en det... men har det noe å si for kor fort eg laster ned filer? altså har ration noe å si på hastigheten eg laster filen?

Er det noe felles ration eller noe sånnt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ratio er hvor mye du har lasta opp til andre i forhold til hvor mye du har lasta ned. Jo høyere, jo snillere er du. 5 KB/s syns jeg var en lite snill limit. 15-20 passer fint.

nifty: Fælt så anti-pirat vi var i dag da?

Endret av Tordenflesk
Skrevet

Nice. Typo på 35 tegn, på ett innlegg som ikke har noe med saken å gjøre.

Når en bruker torrents syns jeg en bør dele like mye som en henter ned, men om en gjør dette over 1 dag eller 20 dager mener jeg er det samme, så 5 kbs ser jeg ikke noe problem med for din linje, så lenge du har torrenten oppe lenge nok til å få 1.0 i ratio. Mer gjør jo ikke noe, men under sitter iallefall jeg igjen med dårlig samvittighet.

Skrevet
Nice. Typo på 35 tegn, på ett innlegg som ikke har noe med saken å gjøre.

5170268[/snapback]

Mulig det, men jeg ser at det er flere enn meg som begynner å bli forsynt når dette forumet mest handler om P2P problemer, utpakking/brenning av diverse image filer og hvor man finner undertekster til avi filmer.

Du kan godt prøve å innbille meg at det ikke handler om warez, men det tror jeg ikke noe på...

Skrevet
:no:

Her snakker vi om et program, ikke om "hvor finner jeg crack til [insert overprised software here]" BT brukes faktisk til mye lovlig også: Linux-distroer, Mange podcasts/vidcasts bruker det.

5170359[/snapback]

Greit nok det, men jeg fikk advarsel, og ligger på advarselsnivå 10% på grunn av at jeg svarte på en posting hvor en stakkar lurte på hvordan han kunne pakke ut en .rar fil i februar i år. Jeg tenker ikke spesiellt på denne tråden, men generellt er det mange innlegg på dette forumet som kvalfiserer til advarsler når jeg ser hva jeg fikk min "warning" for. Hvorvidt der er mer alvorlig å si hvordan man pakker ut en rar fil enn å instruere folk i bruk av torrents programmer får moderatorene bedømme....

Skrevet

Hvorfor skal man kamuflere spørsmålene sine?

Jeg ser ikke helt den store prinsipielle forskjellen i å spørre hvordan man får best mulig download ratio på torrent eller spørsmål om hvordan man pakker ut det man har lastet ned. Mulig det ene er bedre kamuflert, men alle skjønner hva det dreier seg om hvis man ikke har skylapper.

Dette blir sikkert for off-topic, så siste post i denne tråden fra meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...