Gå til innhold

Windows starter ikke!


Mixy89

Anbefalte innlegg

Hey folkens!

 

Idag fikk jeg ett skikkelig problem med PC'en min... Jeg fikk ikke skrudd den på!

 

først kommer det opp en sånn many der man velger hvordan XP skal startes (safe mode, last known good config, normally etc.) UAnsett hva jeg trykker på der, så kommer jeg videre, tilslutt så skal jo windows loades, og når det har stått på en stund, så slår PC'en seg av igjen. For så å skru seg direkte på.

 

JEg er redd for at dette kan komme i sammenheng med at jeg har prøvd meg litt på no overklokking. Jeg klokket min 3,0Ghz P4 opp til 3,3Ghz. Pluss at jeg ga skjermkortet mitt ett lite løft (475/450-530/510). Begge disse så ut til ågå helt fint, så jeg lot det være sånn. Etter en reboot av systemet da, så ville ikke PC'en skru seg på mer. Jeg nullstillte BIOS, noe som burde holde, men som desverre ikke gjorde akkurat det. Jeg tror ikke klokkingen av skjermkortet er problemet, for den blir jo ikke aktiv før etter at windows har loadet og logget inn.

 

Dessuten hadde jeg full kontroll over temperaturer under hele prosessen mens jeg klokket. Skjermkortet gikk aldri over 65 grader, og prosessoren lå vel på ca 50-60 eller noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv å velge VGA mode ved boot. Funker det, er det kanskje skjermkortet.

5169996[/snapback]

 

Hvordan gjør jeg dette?

 

Og hvis det er noe galt med skjermkortet, så skjønner jeg ikke hvorfor PC'en skrur seg av, den burde vell heller bare slutta å vise bilde? Eller? Og hvis det er noe galt med skjermkortet, så burde jo safe mode fremdeles ha virket, i og med at jeg ahr bilde før XP loader.

 

Anyway, jeg trenger sårt ett svar! JEg har bursdag på tirsdag og regner med å kjøpe meg noen nye gadgets. Vil derfor ha en PC som virker ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...