Gå til innhold

Program for å sortere folk i grupper

Erik-Ryb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i fagutvalget for et prosjekt om Europa på skolen. Alle elevene skal jobbe med ett land hver, og jeg tenkte å gjøre det slik at de elevene som skal jobbe med de samme landene kan jobbe sammen i grupper. Alle elevene i klassen min skriver førstevalg, andrevalg og tredjevalg på en lapp + navnet sitt, og jeg samler de inn.

Vet dere om et program som kan lage disse gruppene automatisk? Hver gruppe må ha mellom 4 og 8 personer hver, og hver gruppe kan kun ha ett land.

Jeg har en følelse av at det finnes et open source program et sted som kan få til slike oppgaver, i tillegg til andre liknende oppgaver som å lage grupper basert på elevens ønsker om hvem de vil på gruppe med.

Slike oppgaver er utrolig vanskelig å få til uten PC, siden jeg må sortere 80 elever slik at flest mulig får førstevalget sitt oppfylt. ;)

Hvis dere ikke har linker til et slikt program, vet dere hva jeg skal søke etter på google? Jeg suger i engelsk, og det er ganske vanskelig å beskrive et slikt program i et google-søk ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har gjort tilsvarende i Excel, helt kurant ved å bruke sorteringsfunksjonen. Navn i kolonne A, førstevalg i Kolonne B, andrevalg i kolonne C, tredjevalg i kolonne D. Sorter etter kolonne B og du vil ha det meste klart med en gang. Hvis noen grupper blir for store plukker du et passe antall og sorterer deretter etter kolonne C og lar resten få andrevalget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...