Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

BKK øker hastighetene


Anbefalte innlegg

Fikk brev i posten med overskriften - vet ikke om de med adsl har fått samme brevet.

 

BKK Bredbånd øker hastighetene - igjen!

 

I brevet står det bla bla 4000/4000. Nå øker vi hastigheten til hele 4600/4600 kbits/s. Du får en dyrisk øknin i hastighet, og det selfølgelig uten økning i prisen.

 

 

Yihaa. Way to go (ironisk) Jeg får vel begynne med overksriften.

 

Øker hastighetene igjen.

 

OK..Slik jeg husker det så falt det fra 10 mb til 8 mb til 2 mb - og en kunne be om å få 4 mb men da måtte en opp fra 430 kr til 690 kr mnd. Så kommentaren om at de øker hastigheten igjen - skulle vært vi endrer hastighet igjen - denne gangen til din fordel.

 

Dyrisk økning..hmm ca 15% økning. uten økning i prisen.. Jeg betaler nå 690 kr for 4,6 mb - jeg betalte for 2 år siden 430 kr for 8 mb..

 

 

Sånn - da var pepperen spydd ut. Ellers så må jeg bare si at jeg faktisk er veldig fornøyd med BKK som leverandør. Klart, hadde de ikke hatt 4 mb ut, så hadde jeg nok vurdert å skifte - men jeg har fast ip og ikke mye merkbar nedetid. Stabilt og raskt, samt kundeservice som tar telefonen etter et par ring. Kan man be om noe mer? Spesielt ikke nå som de faktisk viser at de har evne til å øke også, ikke bare redusere :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

her et spørsmål til folk som har bkk som brebåndslverandør!

 

har dere fått oppdateringen?

 

 

de som hadde 2000/200kbits skulle få 2500/500 kbits

de som hadde 4000/600kbits skulle få 4600/600 kbits

 

men de som hadde 3000/400 da? ka får de? får de 4600/600kbits til samme pris som 3000/400kbits? de ville jo vert rart da! da betaler noen mere for samme linje da? de som hadde 4000/600 betaler jo mere vist de som hadde 3000/400 får 4600/600 kbits til samme pris som 3000/400 var før?

 

noen som vet? :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Huiiiihiii - her går det unna :-)

 

BKK har i i løpet av de 2 siste timene skrudd opp hastigheten min. På IT avisen fyrte jeg avgårde ca 6600 nå, og er faktisk litt høyere enn når jeg hadde 8 mb linje. Kanskje BKK har noen nye rutere. Uansett, det kan se ut som 4,6MB er garantibåndbredde for fiberkundene, mens den reelle er større. Håper virkelig det. Eller så kan det hende at en eller annen på bkk har tastet litt feil når han fikset min hastighet - jeg kan leve med det også jeg.

 

Tester med å laste ned fra News, og hastigheten her ligger nå 100K over gammel fart, noe som tilsier større økning enn 600k. Må etter at nedlastingen fra news er ferdig skal jeg teste en eller annen ftp som har båndbredden, så får vi se.

 

Uansett - akkurat nå er jeg veldig glad jeg ikke falt for fristelsen og bestille ADSL2+ fra NGT. Hvis de ikke struper igjen så skal jeg ikke klage i nær fremtid.

 

Så nå gir jeg BKK offisielt ros istedenfor pepper. Sånn som dette liker jeg.

Lenke til kommentar
Huiiiihiii - her går det unna :-)

 

BKK har i i løpet av de 2 siste timene skrudd opp hastigheten min.  På IT avisen fyrte jeg avgårde ca 6600 nå, og er faktisk litt høyere enn når jeg hadde 8 mb linje. Kanskje BKK har noen nye rutere. Uansett, det kan se ut som 4,6MB er garantibåndbredde for fiberkundene, mens den reelle er større. Håper virkelig det. Eller så kan det hende at en eller annen på bkk har tastet litt feil når han fikset min hastighet - jeg kan leve med det også jeg.

 

Tester med å laste ned fra News, og hastigheten her ligger nå 100K over gammel fart, noe som tilsier større økning enn 600k. Må etter at nedlastingen fra news er ferdig skal jeg teste en eller annen ftp som har båndbredden, så får vi se.

 

Uansett - akkurat nå er jeg veldig glad jeg ikke falt for fristelsen og bestille ADSL2+ fra NGT. Hvis de ikke struper igjen så skal jeg ikke klage i nær fremtid.

 

Så nå gir jeg BKK offisielt ros istedenfor pepper. Sånn som dette liker jeg.

5228109[/snapback]

 

 

En kompis av meg hadde BKK. Han fikk brev om at han hadde lastet opp "Ringenes Herre" og de hadde fått klage av MPAA, og hvis han ikke sluttet med all sånn aktivitet øyeblikkelig ville de stenge linjen hans og kutte kontrakten.

Lenke til kommentar

En kompis av meg hadde BKK. Han fikk brev om at han hadde lastet opp "Ringenes Herre" og de hadde fått klage av MPAA, og hvis han ikke sluttet med all sånn aktivitet øyeblikkelig ville de stenge linjen hans og kutte kontrakten.

5229509[/snapback]

 

Fikk noe slikt for lenge siden når jeg var ung, uerfaren og ifølge MPAA småkriminell, se https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...1&st=&p=entry

 

Har sluttet med p2p for lenge siden. Er blitt litt mer "kresen" så nå går det bare i DVD'er. Koster jo bare et par tiere mer en kino. Husker med vemmelse de filmene jeg ødela ved å se de i cam, tc og alt mulig drittkvalitet som jeg lastet ned fra nettet.

 

Skulle forresten ønske at MPAA hadde brukt mer ressurser på å få bransjen til å utvikle komersielle løsninger for oss som liker å se film. Er et par selskap i norge som driver med "filmutleie" over nett, men når det koster 50 kr for å kunne streame en film i 24 timer, da er det for dyrt. Vi får se om et par år, da bør det være mulig å være egen tv/kinosjef via bredbånd uten at det koster skjorta.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...