Gå til innhold

Hvordan sette opp en A8N SLI-Premium system?


nander

Anbefalte innlegg

Jeg har da et system, basert på

A8N SLI premium,

AMD x2 prosessor,

1024 MB RAM

Club3D GeForce 6600GT 128MB Skjermkort

2*250 SATA2 i RAID

 

Saken er den at det er svært ustabilt!

 

Jeg har skjønt at det å sette opp nVidias brannmur var idioti, så setter maskinen opp igjen, fra starten av, uten.

 

Men er det noen som kan hjelpe meg med hvilke drivere, og andre ting jeg kan gjøre for å få dette til å være et raskt og stabilt system?

 

jeg er sikker på at jeg kan finne det meste om jeg leser igjennom den store tråden.. men jeg er redd for at 159 sider er litt mye....

 

noen som kan hjelpe? :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk Nvidias nettverksutgang og SATA-kontroller om du kan, skru av alle porter du ikke trenger i BIOS. Nettverket og SATAen som ikke er Nvidia går gjennom PCI-bussen, og er derfor tregere. Ikke installer mer programvare enn du trenger.

 

Enig i at brannmurprogramvaren som fulgte med var jalla, jeg fikk litt mystiske nettverksproblemer mens den var installert (Fikk ikke kontakt med noen servere, DNS virket av og til ikke). Har også skrudd av alle Windows-services jeg ikke trenger.

 

Har lastet ned drivere direkte fra Nvidia, og ikke fra Asus. Jeg installerte først bare nettverksdriveren, så hentet jeg ned alle Windows-oppdateringer (krever en haug med restarts). Til slutt installerte jeg siste versjon av alle driverene. Etter at alt var stabilt tar jeg et image av harddisken til DVD, slik at om ting slår seg vrang seinere, kan jeg bare legge inn det imaget.

 

Jeg bruker fortsatt Windows 2000, siden jeg synes det er altfor mye dill i XP. Mulig jeg må begynne med XP om jeg oppgraderer prosessoren til X2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...