Gå til innhold

Trenger hjelp med å installere ATI skjermdriver


MC2

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg vet at jeg har spurt om dette før, men har forsatt ikke fått det til å gå...

 

La nettopp inn ATI sin nye skjermdriver, men tror jeg har gjort noe feil.

 

Har Radeon 9600PRO og dual 19" Samsung Syncmaster 193T.

Jeg har lest en tutorial om dette (http://linux.wordpress.com/2005/10/11/suse...s-installation/) og fulgt den punktvis (har ikke 64bit), men når jeg skriver inn fglrxinfo så står det

display: :0.0  screen: 0
OpenGL vendor string: Mesa project: www.mesa3d.org
OpenGL renderer string: Mesa GLX Indirect
OpenGL version string: 1.2 (1.5 Mesa 6.2.1)

og når jeg skriver inn glxgears så får jeg bare 120.000 FPS.

 

I følge tutorialen er disse resultatene veldig gale... men jeg har ju fulgt den 100%...

 

I tillegg så er det ting som ikke går helt som det skal når jeg skal se på film. Bruker mPlayer og når jeg bruker Xv så kommer det bare opp en svart skjerm. Når jeg bruker X11 vises bildet nesten bra (blir litt compressed), men når man tar på fullskjerm blir bildet ikke noe større.. Når jeg velger gl så hakker det som bare det... Har sett på SaX2, men det var lite man kunne konfigurer, ikke noe som kunne hjelpe med dette programmet.

 

Har lagt inn xvid og divx drivere, og alle andre driverne jeg fant gjennom YaST.

 

Og har også problemer med dual skjerm. Har to 19" Samsung Syncmaster LCD, og begge viser samme bilde... har prøvd å stille inn noe i ATI control at den skal bruke to skjermer, og har restartet X server, men ikke noe skjer.

 

 

Vet at dette kan være vanskelig å forstå, men håper at dere gjør det likevel :) . Er takknemlig for alle svar.

 

EDIT: kjører SuSE 10.0

Endret av MC2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...