Gå til innhold

Nytte av enchanting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått med meg at enchanting er den mest krevende og dyreste skillen må kan lære seg. Det ser også kanske tøft ut med lysende våpen og det er kanskje mest pga dette at mange vil enchante sitt våpen.

Jeg er foreløpig en echanter på lavt nivå men lurer på hvor stor nytte det egentlig har. Feks +1 weapon damage. Hvis et våpen har skade i området 20-30 vil dette våpenet da øke i skade til 21-31?

Et annet eksempel er økning i stamina eller økning i health. Hvis man har valget mellom å øke 10 health eller +1 stamina på klær. Hvilken av disse er det beste valg? Økt stamina øker jo også health.

Til slutt: Hvor bra vil enchanting være på topp nivå? Tenker da på økning i skade på våpen, health, armor osv. Kom gjerne med eksempler.

Håper det er noen erfarne enchantere som kan svare på dette :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har fått med meg at enchanting er den mest krevende og dyreste skillen må kan lære seg. Det ser også kanske tøft ut med lysende våpen og det er kanskje mest pga dette at mange vil enchante sitt våpen.

Jeg er foreløpig en echanter på lavt nivå men lurer på hvor stor nytte det egentlig har. Feks +1 weapon damage. Hvis et våpen har skade i området 20-30 vil dette våpenet da øke i skade  til 21-31?

Et annet eksempel er økning i stamina eller økning i health. Hvis man har valget mellom å øke 10 health eller +1 stamina på klær. Hvilken av disse er det beste valg? Økt stamina øker jo også health.

Til slutt: Hvor bra vil enchanting være på topp nivå? Tenker da på økning i skade på våpen, health, armor osv. Kom gjerne med eksempler.

Håper det er noen erfarne enchantere som kan svare på dette  :)

5161729[/snapback]

Hei! Jeg er også en lav lvl enchanter (lvl 90) og lurer på mye av det samme. Det eneste jeg vet er at det kanskje er dyrt på starten, men du kan tjene en god del penger på dette når du kommer i en høy lvl!

Skrevet (endret)

Ja, enchanting er veldig dyrt (du må disenchante grønne/blå items, som vil si tapte inntekter på salg, samt at du muligens må kjøpe en del materialer for å faktisk klare å levle opp enchanting om du ikke får nok av disenchanting).

MEN når du kommer høyt nok opp så kan du få tak i meget bra enchants.

Eksempler:

+15 agility eller strength på våpen (1hand or 2hand)

+22 intellect på våpen

Crusader (sjans pr. hit for å få +100 strength i noen sekunder)

+100(?) health/mana på armor

Og +9 til forskjellige stats på masse annet utstyr.

Mye av dette kan selges dyrt, men du må rimelig høyt i enchanting for å få tak i noe av dette.

På veien får du mindre og billigere enchants som f.eks. +5 til diverse stats, +50 armor på cloak, +50 health på armor osv.

Edit: +damage (+1,+3,+5 osv.) på våpen selger nok mest pga. glow på våpenet. Eneste de enchantene kan være gode på er ganske raske våpen.

Og til informasjon så gir +1 stamina det samme som +10 HP (med unntak av på Warlock, som har talent for å få +15% stamina, noe som vil gjøre + stamina bedre enn +hp.

1int = 15mana også om jeg ikke husker feil.

Endret av ZiggWarth

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...