Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

50-80000 Hvilken bil

Eirzik

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann alle sammen... nå starter jeg den o store "jeg skal bytte bil snart tråden"... håper at jeg får MANGE forslag... vil gjerne ha en bil med litt komort.. har kjørt Opel Corsa i to år nå :roll:

Det har vært to morsomme år, men vil nå prøve noe mer komfortabelet.. Audi, BMW osv er aktuelle merker... men er åpen for ALT!ALT!

Kom med ditt forsalg...

Prisklasse fra 50000 til 80000 ca... kan IKKE overstige 80... :w00t:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

tja hva skaln si da? alle biler har en svakhet i forhold til ett annet merke noen har fler osv...mye har utsende og si da?

bryr du deg ikke om og se bra ut kan vel toyota være noe for deg..driftsikkre di..corolla fra 95/98...

for meg sjøl har golf blitt en vane den 2 golfen jeg har nå.bra biler tyske biler synes jeg personelig har mere kvalitet og har høyere brukt verdi da du skal selgee..bmw er altid en slager hos damene (selv om de aldri har fått til motorer som ikke tikker da de har gått over 100000) :cry: men litt tikking ahr aldri stoppet folk

audi...hmm jo..greie...dyr forsikring og skjenerelt høyt bensin forbruk (tunge motorer/biler) men de holder lenge.samt knall dyre deler! men de holder lenge..slike kan jeg fortsette lenge om diverse merker en bil som ser bra ut (synes jeg alt teknisk sett i fra) opel vektra og opel calibra...biler fra 92 til 96..

så ..ja..hvem vet... :dontgetit:

Endret av usæl-gesæl
Skrevet

Tja.. Om du ser etter Audi så kan jo Audi 80 være et alternativ kanskje? Finnes relativt mange ute til salg i den prisklassen du nevner, og bilene er i høyeste grad gode å kjøre :) Om du er skikkelig heldig så finner du kanskje en TDi, som er vesentlig billigere i drift.

Har selv en Audi 80 1.9 TDi (90hk) fra 1993 som jeg er strålende fornøyd med. God å kjøre, _billig_ i drift (0,45-0,55 på langkjøring) og lite feil og reparasjoner (til tross for at den snart har gått 250 000km). Deler finner du unasett billig på nærmeste bilskroting.

Skrevet (endret)

Jeg leita frem en bil til min far i den prisklassen.

Fikk en finfin Rover 620TI til 80 000,- hos forhandler med omreg, årsagift, full service, og 3 måneders garanti.

Nesten alle Rover 600 seriene har blitt fin kjørt, da det var ansett som en ganske dyr bil i sin tid.

Ble laget fra 1994 frem til 2000. Denne perioden eide BMW Rover. Men. Det er Honda som har produsert delene til Rover 600serien, og i de minste modellene er det også Honda motor.

Men en skal ikke fnyse av Rover motoren. Det er en 2 liter 4syl med Turbo og Intercooler. Dytter ut 200gamp med lavtrykksturbo.

0-100 på 7,4 og toppfart på 240km/t.

Ingen rosiner i pølsa her. Den er sinnsykt billig å forsikre. (Betaler vel 3000 kroner i året for full kasko), alle deler er billige og lett å få tak i gjennom rover og catepillar (Som har delelager til Rover).

Samt at Honda Accord (samme årsmod) passer ;)

Billig med mye motor! (Og MEGET prutbar)!

(Prutet over 40 000 av på den vi kjøpte).

edit: Ja, og denne bilen har fått bra på NAF tester og Svenska Bilprovningen. Styr unna alle andre Rover modeller. !!

Endret av frakk2000
Skrevet

Må si at jeg likte Rover 620TI ... virkere som en artig bil, men de har vel forhjulstrekk, ikke sant? hadde vært morro med bakhjulstrekk eller 4wd:)

Skrevet

Jepp, det er forhjuls, eneste minus synes nå jeg da. Men heldigvis er det skikkelig oppheng, den henger skikkelig godt på veien. Stabilistatorstag bak og foran.

Bra børse! (Sjekk autofil høsten 2004 på nrk.no, der tester de en Rover.)

Skrevet

En bil som jeg hadde sett etter er Audi 100 med størst mulig motor og Quattro. Meget god bil med firehjulstrekk.

Bare pass på at den er vedlikeholdt gjerne best mulig, men det gjelder vel alle biler.

Kanskje kjøpe en som nettopp har fått reg.reim byttet. Gjerne toppakninger også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...