Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte av speedometer vaier Opel Corsa


knutaa

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Er det noen der ute som har vært med på å bytte speedometervaier på en Opel Corsa ?

 

Bilen er av modell : 1,4 GLS 16V - 90HK ( 1996 modell )

 

Er ganske grønn på dette med skruing, men kunne godt tenkt meg å prøvd dette selv. Er det et urealistisk mål eller ?

 

Hvis noen kan gi noen tips og råd om fremgangsmåte så takker jeg så mye !

 

 

Mvh.

knutaa

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann... er du sikker på at du må bytte den? Jeg har en 94" Corsa 1.6, og en vakker dag sluttet speedometeret å virke. Jeg demonterte det (ganske lett) og satt det sammen igjen, og da virket det:) dårlig kontakt.. står nemlig en slags pinne som skal treffe rett inn i selve instrumenthuset.. om denne står skjevt eller er litt ute av spor, vil ikke speedometeret virke....

Lenke til kommentar
Heisann... er du sikker på at du må bytte den? Jeg har en 94" Corsa 1.6, og en vakker dag sluttet speedometeret å virke. Jeg demonterte det (ganske lett) og satt det sammen igjen, og da virket det:) dårlig kontakt.. står nemlig en slags pinne som skal treffe rett inn i selve instrumenthuset.. om denne står skjevt eller er litt ute av spor, vil ikke speedometeret virke....

5159029[/snapback]

 

Takk for tipset, men det store spørsmålet er HVORDAN demontere ?

Må man demontere hele konsollet inni kupeen eller finnes det noen greie løsninger på dette ?

 

Mvh.

knutaa

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...