Gå til innhold

PC vil ikke starte


igy

Anbefalte innlegg

I natt så gikk strømmen i huset, og etter det har jeg ike fått startet den. Det har seg nemlig slik at hver gang jeg enten tar ut strømkontakten til PSUen eller strømmen er helt av/trykker på bryteren bak på PSU-en så vil ikke PCen starte, den står bare å "brummer" alle viftene går og lysene lyser. Men dette skjer uten at jeg har trykket på "på" knappen, hver gang jeg kutter strømmen til hele dataen så står den og brummer hver gang den får strøm.

 

Vet det er litt dårlig forklart men jeg kan prøve litt bedre.

 

Etter at strømmen har vært borte i fra hovedkortet så vil ikke PCen få seg på, men den står og "brummer" "suser" uansett hvis det er strøm inn til den ifra strømforsyningen. Altså hvis den knappen er på og ledningen er i. Den vil ikke av uansett hva jeg gjør bortsett fra å skru av strømforsyningen/dra ut ledningen. Så det jeg enten tror er at det er strømforsyningen eller hovedkortet det er noe galt med.

 

Jeg har prøvd å ta ut alle "unødvendige" ting som cdrom og lignende, jeg har også prøvd å bytte ram brikker/kjøre med bare en.

 

Så det jeg lurer på er hva problemet kan være og hvordan jeg skal fikse det?

Jeg tror jeg skal få prøvd med en annen strømforssyning en gang denne uken for å enten utelukke det som problem/finne ut om det er noe galt med den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er litt merkelig er jo at den har vært sånn før, og da har jeg fått startet den på en eller anna merkelig måte. But then again, det står superflower på PSU-en så den kan jo ikk være all verden heller.

 

Takker for alle innlegg (nåværende og kommende)...

Lenke til kommentar

Nå fikk jeg ihvertfall startet den, tok ut ATX strømmen (er det det den store strømkontakten som går til hovedkortet heter?) mens den sto og brummet, noe som førte til at dataen gikk av igjen. Jeg satte den litt inn, slik at brumlingen ble noe lavere enn før, jeg antar at ikke alle pinnene var borti og at det da ikke ble levert like mye strøm. Dette tror jeg "Lurte" strømforsyningen til å tro at den egentlig ikke skulle levere strøm (noe som er riktig) og etterhvert (ca 10 min) så virket det som den ladet seg ut.

 

Da skrudde PC-en seg "av" og jeg fikk brukt startknappen som vanlig med en gang jeg hadde dyttet inn ATX kontakten igjen. Jeg antar at det var strømforsyningen sin feil, men det kan vel ha vært hovedkortet og? Jeg vil egentlig finne ut hva som er galt, for det skal byttes når jeg finner det ut.

 

Beklager at posten ble litt rotete, håper dere klarer forstå noe av det som står her allikevel.

 

OS: Du er velkommen til å rette mine skrivefeil (jeg vet det er noen der, har bare ikke sett de slemme leifene enda).

 

 

kthxbye?

 

Eller

 

Mvh

Igy

Endret av igy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...