Gå til innhold

hjelp til komplett støydemping


Anbefalte innlegg

hei jeg hadde tenkt å støydempe pc min

 

så derfor lurer jeg på vifter til disse komponentene:

HK: MSI K7N2 DELTA-ILSR Hovedkort Socket A nForce2 Ultra400/MCP2T, SATA,

CPU: AMD Athlon XP3000+ 2.16GHz Socket A 333MHz, 512KB, OEM

skjerkkort: Sapphire Radeon 9800 Atlantis 256MB AGP,128bit bus,DVI-I,TV-Out, Lite-Retail

 

 

 

er det noen som har noen forslag til vifter\kjølere til disse komponentene som fungerer bra?

 

pleier og handle på microplex\komplett så det hadde vært fint om det var noe der..

 

har ingen planer og overklokking så jeg trenger ingen super kjøler,men den må jo holde da

 

 

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=MISTST1&mcat=c171 har tenkt på denne men er ikke sikker på om den passer siden jeg har MSI.. noen som har det kortet eller vet om den passer ?

 

 

 

 

har også tenkt på denne http://www.microplex.no/product.aspx?pid=ZM80CHP&mcat=c45 står at man trenger en annen greie om skjermkortet lager mye varme.. noen som vet om mitt gjør det?

 

 

 

 

 

 

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=ZMNB47J&mcat=c181 passer denne eller er det andre kjølere ... har lyst på flest ting uten vifter ,,,slik at det blir stille

Endret av skonk
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Litt synd, men zalman 7000cu passet ikke til hk ditt, da ville jeg nesten vurdert et nytt til 350 kr hos shg no (asus), ellers kan du jo hende at northq har noen av samme type som passer.

 

På skjermkortet ville jeg anbefale noe fra Zalman, selv har jeg ZM80D-HP uten vifte, men med ditt skjermkort må du hvertfall sette på noe vifte-greier.

 

 

Det som er noe pussig er at du ikke engang har nevnt harddiskene. For min del var de det største hinderet. Vil gjenre anbefale deg å koble fra strømmen(skru av pcen først) på HD'ene og start opp uten, og hør forskjellen.

Min løsning på disse bråkebøttene var en pizzaeske!

Jeg satte hardiskene i en ramme for slikt, hvor det også var plass til en 8*8 vifte. Teipet for å unngå vibrasjoner, og surret en grandiseske rundt hele greia. Fulgte på med MASSE teip og fikk til slutt en HD pakke som var meget stille.

 

 

Blandt psu er MIST 500 W å anbefale, men den koster 900kr, og er normaltsett ikke det som bråker mest.

 

 

Sjekk bilde om det funka

post-88981-1132792049_thumb.jpg

Lenke til kommentar

ohhh... par ting til mens bilde var der

 

 

Det røret kjøpte jeg på mickroplex, og var helt ubruklig. Den skulle liksom gi frisk luft til cpu, men bråkte noe helt jævlig. Bare det er nok vifter ellers, så er ikke lufta inni pcen noe problem. fikk forsåvidt litt bruk for den, da den nå gir frisk luft til skjermkort, fra en vifte på lav spenning.

 

Alle mattene var altfor dyre. ville vel heller hå prøvd liggeunderlag (og lim) som en skrev om et sted

 

Viftene mine har alle lav spenning, gjennom viftestyring eller 5 volt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...