Gå til innhold

Dele bilder på internett - hvor?


Anbefalte innlegg

Prøvd å søke gjennom Akam.no uten å finne svar på det jeg lurer på..

 

Trenger en internettside som gjør at jeg kan dele bilder med venner o.l. over nett. Prøvd VG, men synes bildekvaliteten blir håpløs, selv om jeg justerer ned størrelsen. Vil helst bruke en database som ikke er offentlig, dvs at alle jeg vil kan komme inn via en link, men at den ikke vises for alle..

 

Takk for innspill!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her er en webhotellplass som ikke koster skjorta.

5152794[/snapback]

 

 

den koster minimum 1kr ser det ut til...kjenner du noen som har plass her? tenkte å sjekke responstiden...

 

btw... systemadministratoren heter Harry :cool:

5152838[/snapback]

 

Ser bra ut den her da. Takk for alle tipsene. På x10hosting fikk jeg bare beskjed om at kunne komme inn med invitasjon.. :no:

 

Men om clichehosting funker, så er det jo perfekt. :-)

Lenke til kommentar

Svaret på spørsmålet ditt er vel egentlig Flickr.com. Eiet av Yahoo. Ubegrenset lagringsplass. Ubegrenset bildestørrelse. Gratis dersom du kan klare deg med 20MB opplasting i måneden. Kr. 166,-/ år dersom du synes 2GB upload i måneden passer deg bedre.

 

Du kan holde bildene dine helt privat og kun gjort tilgjengelig i grupper, med medlemmer du selv kontrollerer.

 

Eller så kan du kategorisere i familie eller venner, og holde brukere i egne lister for det.

Til slutt kan du velge å gjøre bilder helt offentlige.

 

Bildene sorterer du i sett, kategorier og grupper

 

Dersom du vil gjøre enkelte av bildene tilgjengelige på en hjemmeside med design etter ønske, kan jeg anbefale Blogger (eiet av Google). Du kan publisere direkte til Blogger fra Flickr og fra Picasa. 300MB bilder per blog. Gratis å bruke.

 

Elegante systemer begge to.

 

Bjørn Tore

Endret av bthoem
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...