Gå til innhold

Kjøp av nytt s478 kort eller oppgradere?

haqbar

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har nå ca. et år hatt et Abit IC7-G kort og har vært utrolig fornøyd med det, men nå har det tatt kvelden og det er returnert til komplett og siden de ikke har kortet lenger har jeg fått utbetalt penger for det. Så da er spørsmålet, skal jeg kjøpe et nytt IC7-G kort, eller oppgradere?

jeg vet at hvis jeg oppgradere så er dette det jeg trenger:

- ny cpu

- nytt hovedkort (dah :p)

- (nytt skjermkort)

- (ny ram)

mao. helt ny pc, og det kan fort bli dyrt, men har penger så er ikke noe problem sånn sett.

Så da er mitt spørsmål:

Er det mulig å få et hovedkort med AGP og DDR ram med s775 eller 939?

Og kan dere gi eksempler på noen kort med dette? pris er ikke så farlig, men ytelsen skal gjerne ligge tett opptil IC7 sin ytelse på s478.

Jeg har vært ganske oppdatert på hovedkort og hva som er bra og ikke, men har falt ut litt det siste halvåret, og regner med at det har skjedd en del siden den gang :)

Ang. AMD eller Intel, jeg har en liten forkjærlighet for Intel og kan godt tenke meg dette igjen, men hvordan er de nye Pentiumene på overklokking? overklokking er en viktig faktor ved valg av hovedkort også ;)

Takk for alle svar

-- kuroger

Endret av kuroger
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har nå ca. et år hatt et Abit IC7-G kort og har vært utrolig fornøyd med det, men nå har det tatt kvelden og det er returnert til komplett og siden de ikke har kortet lenger har jeg fått utbetalt penger for det. Så da er spørsmålet, skal jeg kjøpe et nytt IC7-G kort, eller oppgradere?

jeg vet at hvis jeg oppgradere så er dette det jeg trenger:

- ny cpu

- nytt hovedkort (dah :p)

- (nytt skjermkort)

- (ny ram)

mao. helt ny pc, og det kan fort bli dyrt, men har penger så er ikke noe problem sånn sett.

Så da er mitt spørsmål:

Er det mulig å få et hovedkort med AGP og DDR ram med s775 eller 939?

Og kan dere gi eksempler på noen kort med dette? pris er ikke så farlig, men ytelsen skal gjerne ligge tett opptil IC7 sin ytelse på s478.

Jeg har vært ganske oppdatert på hovedkort og hva som er bra og ikke, men har falt ut litt det siste halvåret, og regner med at det  har skjedd en del siden den gang :)

Ang. AMD eller Intel, jeg har en liten forkjærlighet for Intel og kan godt tenke meg dette igjen, men hvordan er de nye Pentiumene på overklokking? overklokking er en viktig faktor ved valg av hovedkort også ;)

Takk for alle svar

-- kuroger

5152635[/snapback]

Om du er fornøyd med ytelsen på systemet ditt vil jeg anbefale å finne deg ett nytt s478 kort.

Karnsje ett demokort fra komplett??

De støtt og stadig inne Asus P4C800E-DLX som er Asus topp kort i s478 generasjonen...

To på lager

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=120548&cks=PRL

Billigste alternativet... vent heller med oppgradering til det virkelig har noen hensikt... :thumbup:

Skrevet

I forhold til OC er Prescott til LGA775 gode klokke-emner, om de dog blir varme. Personlig ville jeg dog kjøpt AMD, og ja, jeg er Intel-fanboy :)

Å kjøpe et nytt HK til s478.. hm. Kanskje, om du har den ytelsen du trenger og vil bruke lite penger. Om ikke, burde du tenke på s939, kanskje en Operton til S939, de skal vistnok klokke ypperlig :)

Skrevet

Jeg satt en stund her og vurderte Asus P4C800-E Delux, og var helt klar til å kjøpe det, før jeg så at det bare hadde 2 s-ata porter. Jeg har 4 s-ata disker så det var ganske uaktuelt, pluss at jeg ikke er spesielt stor fan av brun PCB. Og med en ekstra s-ata kontroller kunne jeg like gjerne kjøpt IC7-MAX3 med 6 s-ata porter på. Så bestilte heller et nytt IC7-G fra den eneste butikken de hadde det på. Jeg har nettopp kjøpt skjermkort også, så vil egentlig ikke oppgradere. Og har vært fornøyd lenge med det forrige oppsettet og tror det burde dekke mine behov en stund fremover :)

men takk for svar begge to :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...