KydeX Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Hei. Jeg har pr. dags dato Telenor ADSL som jeg router via wlan inne i huset. Jeg får nå installert Lyse nett sitt bredbånd over fiber. I forbindelse med dette har jeg lyst å trekke kabler rundt til alle punkter i leiligheten for å få mer stabilt nett. Jeg har allerede lagt opp fiberrøret slik at jeg kan montere opp lyse sin sentral i en bod som jeg har tenkt å ha som knutepunkt. Her tenkte jeg å sette opp router og eventuell switch jeg må ha i tillegg. Det blir snakk om ca. 6-7 tilknytningspunkter rundt om i leiligheten. Dette er blandet telefon, TV og data. Jeg så for meg å kanskje sette opp et lite dataskap med et patchepanel inni. Er det noen som kan være snille å hjelpe meg å plukke ut utstyr til dette, fortelle meg hvor jeg kan kjøpe det osv. Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det. Det skal være så enkelt som mulig, men funksjonelt. Jeg er åpen for forslag til alternative måter å gjøre dette på også, jeg er aldeles ingen ekspert på området. PS, jeg har en bekjent som er telemontør så han kan nok hjelpe meg med koblinger dersom det skulle bli for avansert for meg. Alle forslag og ideer mottas med takk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå