Gå til innhold

Vanlige musikk CD'er over på PC'en i mp3 format?

orginal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! inv_biggrin.gif

Vet ikke helt om dette er riktig plass å poste på, men prøver her:

Jeg har en far som gjerne ville fått alle sangene som han har på alle musikk CD'ene sine, over på PC'en, da i MP3 format eller tilsvarende. smile.gif

Finnes det noe program som passer for dette? Det trenger ikke være gratis, men det bør være lettvint å bruke! (F.eks, burde det være noe sånt; en starter programet, setter inni CD'en og vips så kopierer det filene over på harddisken i et mindre plass-krevende format wink.gif )

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Audiograbber gjør akkurat det du spør etter. Et utrolig bra program som både er enkelt å bruke, på norsk og gratis. Last det ned her:

http://www.audiograbber.com-us.net/

Edit: Og hvis du er på nett når du bruker programmet til å rippe CDer, så laster det ned navn, artist og annen albuminfo fra en database.

Endret av pmarius
Skrevet

Takk for svarene! Lasta ned Audigrabber, og det så ut til å funke bra!

Da gjenstår det å få tak i et program som skaffer navnene på kuttene i tillegg. Så det ikke står bare Track 1, Track 2 osv., men navnene på Artist/Sang. Noen som vet av program som gjør det automatisk?

Skrevet (endret)
Takk for svarene! Lasta ned Audigrabber, og det så ut til å funke bra!

Da gjenstår det å få tak i et program som skaffer navnene på kuttene i tillegg. Så det ikke står bare Track 1, Track 2 osv., men navnene på Artist/Sang. Noen som vet av program som gjør det automatisk?

5149258[/snapback]

Audiograbber skal også skaffe navnene på kuttene/sangene. Det gjør bestandig det hos meg hvert fall. Trykk på "Pingvinen" som det står "CDDB", tror det er navnet på den databasen den henter slik info fra. Mulig funksjonen må aktiveres, men tror ikke det, holder vel å være på nett...

Dette funker vel bare på original-CDer kanskje, ikke på "hjemmebrente" tror jeg

Endret av pmarius
Skrevet

Trykker og trykker på den pingvinen, men kommer bare CD ikke funnet. Jeg fulgte en guide funnet på google til å "sette opp" audiograber, med den LIME saken, men likevel funker det ikke. Er orginale CD'er ja...

En ting til foresten, etter at den LIME saken begynnte å fungere, tok det mye lengre tid. Er det riktig, og hva er egentlig vitsen med den?

Skrevet (endret)

LIME komprimerer cd lyden til mp3. cd'er har lyd-data i 1411kbps (kilo bit per sekund) mp3 har mellom 56 og 320kbps

Og ja, det er riktig at koppieringen tar lengere tid.

Endret av k-orm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...