Gå til innhold

Den store CL65 "Otto Fantastico" - tråden!


brrah

Anbefalte innlegg

Ja, der var maskinen i hus. Fikk den i dag, og har nettopp fått installert Windows på den. Har bare brukt den ca én time, men her kommer noen førsteinntrykk.

 

...

 

Skjermen er veldig bra, jeg lurer bare på hvilken oppkjøring jeg skal kjøre på den. Akkurat nå har jeg 1680x1050, det er veldig skarpt og fint, men LITT liten skrift. :) Men når jeg velger oppløsningen 1280x800, strekker desktopen utover skjermbredden, og jeg vet ikke hvordan jeg skal få stilt inn skjermen enda.

5192270[/snapback]

Jeg bestilte også pc'en for en uke siden, men Whitebox ringte meg i går og sa de hadde problemer med å levere konfigurasjonen jeg har bestilt, så jeg vet foreløpig ikke når jeg får pc'en.

 

Du bør definitivt benytte 1680x1050 som oppløsning (ikke lurt å benytte noe annet enn standardoppløsning på LCD-skjermer) og heller øke skriftstørrelsen i Windows dersom du har problemer med å lese tekst.

 

Fikk du mail fra Whitebox når de sendte pc'en?

 

Hvordan er støynivået når du er plugget til strømnettet? Pc'en kjører antakelig i strømsparemodus på batteri og bruker dermed mindre strøm, som vil si mindre støy.

 

Har du noen formening om batterikapasiteten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg bestilte også pc'en for en uke siden, men Whitebox ringte meg i går og sa de hadde problemer med å levere konfigurasjonen jeg har bestilt, så jeg vet foreløpig ikke når jeg får pc'en.

 

Du bør definitivt benytte 1680x1050 som oppløsning (ikke lurt å benytte noe annet enn standardoppløsning på LCD-skjermer) og heller øke skriftstørrelsen i Windows dersom du har problemer med å lese tekst.

 

Fikk du mail fra Whitebox når de sendte pc'en?

 

Hvordan er støynivået når du er plugget til strømnettet? Pc'en kjører antakelig i strømsparemodus på batteri og bruker dermed mindre strøm, som vil si mindre støy.

 

Har du noen formening om batterikapasiteten?

5193687[/snapback]

 

Fikk ikke mail fra Whitebox da de sendte pc'en, desto større overraskelse da den plutselig var kommet fram!

 

Støynivået er lavt også når jeg er koblet til strømnettet. Det eneste som bråker litt er når vifta starter. Når jeg har jobbet litt på maskinen, starter vifta i noen sekunder, og så stopper den. Den har ikke vært plagsom høy. HD'en er faktisk ganske bråkete, det er den som er mest plagsom når man sitter i et stille rom.

Nå har jeg ikke noen bærbare å sammenligne støy med, så husk at dette er veldig subjektiv oppfattelse.

 

Batterikapasiteten er litt over to timer med jobbing i Windows og masse restarts (driver-installering osv.). :)

Har ikke fått testet det mer enn det, men kommer kanskje mer senere i dag.

Endret av eranro
Lenke til kommentar

Ingenting som skjer her da?

 

Tenker også på å bestille en CL65 har sendt et del mail til dem nå, helt utrolig god kundeservice. Spurte noe spørsmål til komplett om noen liknede bærebare, og jeg må si whitebox hadde mye hyggeligere folk, fikk faktisk pga min hyggelige tone osv 500kr avslag på bærebarkjøp + bæreveske!

 

Nei, whitebox er ikke det, de engang var! få opp øynene folkens!

Lenke til kommentar

Enig, kundeservicen var ikke slik som man får inntrykk av når man leser alle de negative omtalene WB har fått. Den var svært bra mao!

 

Kvalitetsbilder kan jeg dessverre ikke komme med, prøvde å ta noen bilder med Webcam, men de ble så dårlige at jeg tviler på at dere vil se dem.

 

Ellers er jeg fremdeles fornøyd med kjøpet.

Noen andre som har fått den? Vet dere hva knappen like over DEL/HOME knappen er til? Den gummiknappen? Når jeg holder den inne, går skjermen svart, men så slipper jeg den, og skjermen går på igjen...? Merkelig greie.

Lenke til kommentar

Hallo

 

Jag har sedan kort tid tillbaka en CL65 med följande spec

 

15.4''WSXGA(1680*1050) Widescreen Crystal Clear

SKJERMKORT ATI PCI EXPRESS X600

1.733 GHz Intel® Pentium® M 740

40GB Harddisk

DVD/RW Brenner

512MB

TV-tuner

 

Jag är inte någon stjärna på hardware men tycker den verkar mycket god BORTSETT från en ting... viftestöy :(

 

Viften stöyer mye när den går och den går ofta. När jag ser TV eller DVD går viften i stort sett veldig mye...?

 

Som jag skrev är jag inte någon stjärna på hardware och undrar vad vifteaktiviteten beror på. Enligt ett mät-program jag körde som skulle mäta temperatur (fungerade dock bara för HD) var temp på hårddisk 39 grader. Tror därför inte hårddisken är problemet. Att disken i sig själv stöyer som skrivits ovan har jag ingen erfarenhet av. Om det nu inte är så att jag förväxlar vifte och disk :dontgetit:

 

Det blir bättre i olika "power save" modus när bland annat processorn begränsas till lägre MHz, men då kan man ju köpa en gammal pc!

 

Kan någon vänligen svara på, specifikt för CL 65 och/eller generellt för bærbare, om det är normalt att vifte går/stöyer när man endast surfer på nett?

 

Går vifte när man ser DVD film?

 

Går vifte när man jobbar i word/excel?

 

Hur lång tid går det normalt mellan att vifte slår på och av?

 

Hur mycket hör man vifte när den går?

 

Faktisk veldig trisst att behöva fråga om ovan, för resten av pc:n verkar topp. Men poängen för mig var relativt mye att den skulle vara stille...

Lenke til kommentar
Enig, kundeservicen var ikke slik som man får inntrykk av når man leser alle de negative omtalene WB har fått. Den var svært bra mao!

 

Kvalitetsbilder kan jeg dessverre ikke komme med, prøvde å ta noen bilder med Webcam, men de ble så dårlige at jeg tviler på at dere vil se dem.

 

Ellers er jeg fremdeles fornøyd med kjøpet.

Noen andre som har fått den? Vet dere hva knappen like over DEL/HOME knappen er til? Den gummiknappen? Når jeg holder den inne, går skjermen svart, men så slipper jeg den, og skjermen går på igjen...? Merkelig greie.

5204355[/snapback]

 

Seriøst?

Den gummiknappen du omtaler, er den knappen som gjør slik at skjermen "slukkes" når du lukker igjen lokket..... :thumbup:

 

Mvh Senshi

Lenke til kommentar

I dag fikk jeg endelig pc'en fra Whitebox. Foreløpig har jeg kun installert OS, så litt tidlig å skulle komme med erfaringer.

 

Støynivået er akseptabelt. Virker ikke som vifta starter under surfing eller annet kontorarbeid. Når den først starter opp, bråker den mer enn jeg hadde håpet på -- under installeringa av OS gikk den relativt ofte.

 

Jeg bestilte med 5400 rpm harddisk og Intel-skjermkort. Støynivået kan sikkert oppleves høyere med 7200 rpm harddisk og/eller ATI X600-skjermkort.

 

Modellen heter for øvrig DL71, så de som vil se bilder og lese mer om den kan søke etter "Compal DL71" på Google.

Lenke til kommentar

15.4''WSXGA(1680*1050) Widescreen Crystal Clear

SKJERMKORT ATI PCI EXPRESS X600

1.733 GHz Intel® Pentium® M 740

40GB Harddisk

Combo DVD/CD-RW brenner.

1024 mb ram

-----------------------------------

 

Dette har jeg tenkt å slenge inn bestilling på ;D

Kjøper ekstern harddisk utenom :)

 

Åssen spill spiller dere med skjermkortet ? (som går greit, ikke hakker skikkelig)

Lenke til kommentar

Jeg bestilte min CL65 i august og har brukt den en stund nå.

 

Mitt oppsett er som følger:

512 MB ram

X600 Skjermkort

60 GB harddisk

1.86 GHz prosessor.

 

Kjøre Windows prof, engelsk.

 

Ringte og bestile maskinen og fikk 15,4" for samme pris som den originale, da de ikke hadde flere igjen av den vanlige.

Fikk da også et tilbud på grafikkortet, og fikk med en helt ok bæreveske.

 

Hadde en stund samme problemet som svensken med at vifte gikk hele tiden og støyet mye.

Problemet viste seg faktisk å være Winamp, med animasjoner, av en eldre type. Oppgraderte og skrudde av animasjonene, og maskina ble helt stille.

Faktisk så er eneste gangene jeg hører vifta er når jeg spiller NFSU2, og det hører jeg ikkje gjennom headsettet.

 

Sendte mail til Whitebox om problemet mitt, og fikk svar på en halv time og med litt mail fram og tilbake var problemet løst på mindre enn 1 time.

 

- Så jeg vil si at servicen til Whitebox er ganske upåklagelig.

 

Litt annet om min erfaring med CL65:

Jeg synes høytalerne fungerer veldig bra, fin og klar lyd men selvfølgelig med sitt preg av der er en bærbar datamaskin.

 

Batterilevetiden ligger på rundt 2.5-3.5 timer avhengig av hva jeg gjør, å skru ned fargen/lyset på skjermen sparere jeg enda mere strøm.

 

Eneste jeg har å utsette er at jeg har hatt en del problemer med brenneren og at det er i all helhet vanskelig å brenne pga mye feilbrenninger og leseproblemer av egenbrente DVD-plater.

 

I alt en svært bra maskin for prisen, og et tips for å få den enda billigere:

Bestill gjennom et selskap, og du slipper 25% moms.

Lenke til kommentar
I dag fikk jeg endelig pc'en fra Whitebox. Foreløpig har jeg kun installert OS, så litt tidlig å skulle komme med erfaringer.

 

Støynivået er akseptabelt. Virker ikke som vifta starter under surfing eller annet kontorarbeid. Når den først starter opp,  bråker den mer enn jeg hadde håpet på -- under installeringa av OS gikk den relativt ofte.

 

Jeg bestilte med 5400 rpm harddisk og Intel-skjermkort. Støynivået kan sikkert oppleves høyere med 7200 rpm harddisk og/eller ATI X600-skjermkort.

 

Modellen heter for øvrig DL71, så de som vil se bilder og lese mer om den kan søke etter "Compal DL71" på Google.

5225216[/snapback]

 

 

Samme maskin som denne.zepto.

 

Synes det er litt rart at de selger den under navnet cl65, med valgfri 15`` / 15,4``. Det er egentlig to forskjellige maskiner. Men det er jo billig da...

 

Jeg har selv zepto versjonen, og er godt fornøyd. Merker en stadig økende viftestart, men det er fortsatt akseptabelt.

Lenke til kommentar
EDIT: Har nå gjort om emnetittel sånn at vi kan samle alt om denne maskinen under ett...

Men det er ikke ønskelig. For vi ønsker ikke store uoversiktelige tråder som man ikke kan finne noe info i. Derfor er det bedre at man lager en tråd der man spør om det man ønsker. Og ønsker man mest mulig info om et produkt kaller man ikke tråden "den store x tråden".

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...