Gå til innhold

XP MCE og hauppauge Wintv 150 MCE


stisse

Anbefalte innlegg

Har instalert Xp Mediasenter på pcen min og instalert et wintv pvr 150mce kort fra Hauppauge og har instalert det i MC men får en meliding og at jeg trenger noe decoders

 

har testa et par men ikke hjelpi noe .

Står på hauppauge.com at man trenger en MC certified decoders til dette tv korte for og få det til og funke noen som hvet hvor man kan finne det ? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MPEG-2 dekodere til Windows Media Center finner du fra ATI, NVIDIA, CyberLink (PowerDVD) og InterVideo (WinDVD). PowerDVD og WinDVD er egne DVD avspillingsprogrammer med dekoder inkludert. NVIDIA og ATI har standalone MPEG-2 dekodere, men kun NVIDIA sin kan kjøpes separat.

 

En prøveversjon av NVIDIA dekoderen kan lastes ned fra denne siden:

http://www.nvidia.com/object/dvd_decoder_1.02-185-trial.html

Lenke til kommentar

Mener du at en må ha et DVD avspillningsprogram for å kunne bruke et tv-kort i MediaCenter?

Selv om en ikke har tenkt å se på noen dvd'er?

Har forsøkt å få et Sapphire 550 pro kort opp å kjøre med MCE uten hell.

Kan det altså virkelig være fordi jeg ikke har en DVD player at TV-kortet mitt ikke virker?

Trodde at windows media player var i stand til å dekode MPEG-2? Men det du har kanskje rett, det kreves kanskje lisens for å lage en MPEG-2 dekoder?

Eller har jeg missforstått deg?

 

 

MPEG-2 dekodere til Windows Media Center finner du fra ATI, NVIDIA, CyberLink (PowerDVD) og InterVideo (WinDVD). PowerDVD og WinDVD er egne DVD avspillingsprogrammer med dekoder inkludert. NVIDIA og ATI har standalone MPEG-2 dekodere, men kun NVIDIA sin kan kjøpes separat.

 

En prøveversjon av NVIDIA dekoderen kan lastes ned fra denne siden:

http://www.nvidia.com/object/dvd_decoder_1.02-185-trial.html

5142802[/snapback]

Lenke til kommentar
Mener du at en må ha et DVD avspillningsprogram for å kunne bruke et tv-kort i MediaCenter?

Selv om en ikke har tenkt å se på noen dvd'er?

Har forsøkt å få et Sapphire 550 pro kort opp å kjøre med MCE uten hell.

Kan det altså virkelig være fordi jeg ikke har en DVD player at TV-kortet mitt ikke virker?

Trodde at windows media player var i stand til å dekode MPEG-2? Men det du har kanskje rett, det kreves kanskje lisens for å lage en MPEG-2 dekoder?

Eller har jeg missforstått deg?

 

 

MPEG-2 dekodere til Windows Media Center finner du fra ATI, NVIDIA, CyberLink (PowerDVD) og InterVideo (WinDVD). PowerDVD og WinDVD er egne DVD avspillingsprogrammer med dekoder inkludert. NVIDIA og ATI har standalone MPEG-2 dekodere, men kun NVIDIA sin kan kjøpes separat.

 

En prøveversjon av NVIDIA dekoderen kan lastes ned fra denne siden:

http://www.nvidia.com/object/dvd_decoder_1.02-185-trial.html

5142802[/snapback]

5145068[/snapback]

 

 

Media Player har ingen dekodere. Og skal du få inn TV signaler via MCE må du ha DVD dekoder. Dette kan være dekodere fra WinDVD, PowerDVD etc. Bruker selv nVidia sin 30 dagers trial versjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...