scarface15 Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 ---------------------- Håper noen er så inderlig snille at de kan hjelpe meg med denne teksten. Det er en 2tyC tekst, mao en tekst for folk som har ahtt tysk i halvannet år(!)- kan helt ærlig si at jeg ligger blant de beste i klassen, og allikevel ser jeg ting i denne teksten som aldri har vært nevnt i timen! Så oversettelse, selv om det bare er et avsnitt, taes hjertelig i mot. --------------------- Har du vært i Østerrike? I fjor sommer reiste (brukerperf.) mine foreldre og jeg til Østerrike. Vi ville tilbringe ferien vår der. Mange nordmenn har funnet sitt ferieparadis i dette landet. Vi reiste (perf.) til Wien og bodde(perf.) der i to uker. Vi gjorde(perf.) en rundreise i Østerrike. Vi var først to dager i Wien. Byen hadde over 1,6 millioner innbyggere og er også en delstat. Du vet kanskje at Østerrike er en forbundsstat med ni delstater. Den første dagen hadde(perf.) vi en sightseeing i byen. Guiden viste(perf.) oss Stephansdomen, statsoperaen, rådhuset, parlamentet og universitetet. Vi så(perf.) Hofburg hvor forbundspresidenten bor. Tidligere regjerte(perf.) keiseren der. Har du hørt om Lipizzanerhestene? "Die Spanische Hofreitschule" befinner seg også i Hofburg. Vi besøkte(perf.) selvfølgelig denne rideskolen. Om kvelden gikk(perf.) vi i teateret. Dersom du er interissert i musikk, kunst og teater, er Wien byen for deg. Mozart, StrauSS og Beethoven er alle berømte. Kanskje du har sett nyttårskonserten fra Wien på fjernsynet her i Norge. Den neste dagen gikk(perf.) vi omkring i byen. Vi handlet(perf.) og spiste(perf.) på en restaurant. Så forlot(perf.) vi Wien og besøkte(perf.) andre steder i Østerrike. Dersom du kommer til Østerrike, må du stoppe i Wien. Byen er vidunderlig! Kanskje du har vært der allerede. Da må du skrive noen linjer om dine opplevelser. -------------------------------- Aktuelle gloser: I fjor sommer: vorigen Sommer ferieparadis: Ferienparadies n.-e delstat: Bundesland n.-*er ha en sightseeing i byen: eine Stadtrundfahrt machen guide: Reiseführer m.- Stephansdomen: Stehansdom m. statsopera: Staatsoper f.-n forbundspresident: Bundespräsident m.-en befinne seg; sich befinden nyttårskonsert: Neujahrskonzert n.-e på fjernsynet: am Fernsehen stoppe (her): Halt machen tilbringe: verbringen rundreise: Rundfahrt f.-en forbundsstat: Bundesstaat m.-e Hofburg: Hofburg f. regjere: regieren rideskole: Reitschule f.-n fra Wien: aus Wien forlate: verlassen linje: Zeile f.-en ---------------------- Er klar over at dette er mye å be om, men sliter virkelig! Dette skal vi "gjenfortelle" på en prøve til mandagen :/ og hadde vært kjipt å slite ræva av seg og så gjenfortelle samme treèroversettelsen på mandagen.... anyway, takk for all oversettelse.
kakemonster7 Skrevet 13. november 2005 Skrevet 13. november 2005 Jeg er så dårlig i tysk, at det hadde nok relativt dårlig hvis jeg hadde prøvd... Men hvis det er enklere, kan du jo oversette det til engelsk, og bruke http://www.freetranslation.com/ ?!!
co2 Skrevet 13. november 2005 Skrevet 13. november 2005 Jeg er så dårlig i tysk, at det hadde nok relativt dårlig hvis jeg hadde prøvd... Men hvis det er enklere, kan du jo oversette det til engelsk, og bruke http://www.freetranslation.com/ ?!! 5147668[/snapback] Ikke gjør det Scarface, freetranslation er ubrukelig
Timur Skrevet 13. november 2005 Skrevet 13. november 2005 Ja, freetranslation er helt ubrukelig til å oversette. Som humor er den genial, hvis du prøver å oversette websider o.l :!:
scarface15 Skrevet 13. november 2005 Forfatter Skrevet 13. november 2005 som regel er alle sånne "translation"-sier ubrukelige, vet det.. satser på å oversette til engelsk og kapre en tysker @mirc =)
The zero Skrevet 13. november 2005 Skrevet 13. november 2005 Oversett til engelsk og bruk babelfish. rett etterpå gramatiske feil du vet er feil. jeg vet omk en som fikk 4 på freetranslationoversettelse
scarface15 Skrevet 14. november 2005 Forfatter Skrevet 14. november 2005 skreiv den sjøl, tok to gode timer jeje..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå