Galennei Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 (endret) Skal kjøpe meg en nye mobiltelefon og lurer på om det er mulighet for å spare penger på dette i utlandet. Reiser en del og lurer derfor på om det kan være en fordel. Har chess abbonement, så mobilkjøp blir uten noe bindingstid. Det blir sannsynligvis en nokia av N-serien Har tenkt igjennom noen ting angående dette som er følgende. 1. Etter å ha hatt store problemer med min gamle nokia (6600) har tanken slått meg om hva som hadde skjedd dersom telefonen hadde vært kjøpt i utlandet, med tanke på reklamasjon. Ville reklamasjonen blitt en tungvint og vanskelig affære? 2. Kan f.eks. telefoner kjøpt i østen ha andre standarder som finnes i norge og medføre at telefonen blir ubrukelig her? 3. Ville det greieste og rimeligste alternativet kanskje å være å handle i sverige på f.eks. Siba? Reklamasjon vil da sannsynligvis ikke være noe problem hos en lefdal forhandler her i norge, samtidig som det visstnok skal være en god besparelse å handle el-artikler i sverige? Hadde vært fint om noen kunne kommet med tips og meninger angående dette her, på forhånd tusen takk for eventuelle svar Endret 12. november 2005 av Galennei
Alastor Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 Reklamasjoner ville ikke bare blitt tungvint - det hadde ikke gått i det hele tatt. Kjøper du mobiltelefonen din i utlandet så dekkes du ikke av den norske forbrukerkjøpsloven. Da har du kun produktgarantien å forholde deg til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå