Gå til innhold

Skjermbildet fra Xbox'en er ikke midtstilt.


StaBBer

Anbefalte innlegg

Dette er noe jeg har lurt på svært lenge:

 

La meg først si at jeg har en modifisert Xbox med Xecuter 2 chip og Evo-x OS.

 

Problemet er at bildet mitt aldri har vært midtstilt. Jeg mangler litt bilde på venstre side av skjermen liksom. Slik har det vært hele tiden, både før jeg hadde chip, og etter. Dette er konstant, både i spill, filmer og lignende. Heldigvis har enkelte spill og XBMC støtte for å forandre bildeplassering selv, som på en monitor.

 

Har en gammel TV, men dette er også tilfellet hos en kompis av meg, som har en flunkende ny 32" widescreen.

 

Noen løsninger/tips? Kanskje det er noen "kooridnater" eller lignende jeg kunne konfigurert en eller annen plass i systemet?

 

Takk for eventulle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er noe jeg har lurt på svært lenge:

 

La meg først si at jeg har en modifisert Xbox med Xecuter 2 chip og Evo-x OS.

 

Problemet er at bildet mitt aldri har vært midtstilt. Jeg mangler litt bilde på venstre side av skjermen liksom. Slik har det vært hele tiden, både før jeg hadde chip, og etter. Dette er konstant, både i spill, filmer og lignende. Heldigvis har enkelte spill og XBMC støtte for å forandre bildeplassering selv, som på en monitor.

 

Har en gammel TV, men dette er også tilfellet hos en kompis av meg, som har en flunkende ny 32" widescreen.

 

Noen løsninger/tips? Kanskje det er noen "kooridnater" eller lignende jeg kunne konfigurert en eller annen plass i systemet?

 

Takk for eventulle svar!

5135359[/snapback]

Egentlig så høres det mest ut som at det er TV'en for min del. De fleste tver har innstillinger for horizontal og vertical positioning av bildet.

Det var litt tilfeldig at det skjedde på 2 tver av forskjellig type, men jeg tror fremdeles det kan stilles inn riktig med innstillinger på selve tven din.

Sånn var det ihvertfall når jeg skulle koble til pcen min, da var bildet litt forskjøvet mot venstre og da kunne jeg gå inn i tvinnstillingene mine, sjekke at oppløsningen stemte overens med den jeg hadde på pcen og så gikk jeg inn og stilte positioning på skjermbildet og flyttet det mot høyre (før jeg fant ut det var en knapp som het AUTO, som gjorde alt automatisk). Så hver gang fyrer i gang et spill på pcen min gjennom tvskjermen så må jeg ofte stille positioningen igjen (det holder med en gang per spill for den husker det).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...