Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på hvis det er noen vits i å oppgradere systemet mitt, eller om jeg bør vente og kjøpe helt nytt..

 

Har følgende hardware;

 

Asus A7N8X

AMD XP2500+ @ XP3200+

ATI 9600XT (klokker dårlig, går på stock speed nå)

512 mb PC2700 ram

 

Kommer ikke over 200 mhz FSB med dette oppsettet, men må da oxo kjøre minne på 333 Mhz (default). Det jeg vurderer er vel hovedsakelig å skaffe to 512 mb minnebrikker som kjører på samme FSB som cpu. Noen forslag?

 

Til moderator: usikker på om dette skulle postes under bench eller ok-generell..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg lurer på hvis det er noen vits i å oppgradere systemet mitt, eller om jeg bør vente og kjøpe helt nytt..

 

Har følgende hardware;

 

Asus A7N8X

AMD XP2500+ @ XP3200+

ATI 9600XT (klokker dårlig, går på stock speed nå)

512 mb PC2700 ram

 

Kommer ikke over 200 mhz FSB med dette oppsettet, men må da oxo kjøre minne på 333 Mhz (default). Det jeg vurderer er vel hovedsakelig å skaffe to 512 mb minnebrikker som kjører på samme FSB som cpu. Noen forslag?

 

Til moderator: usikker på om dette skulle postes under bench eller ok-generell..

5133861[/snapback]

 

Vet ikke hvor mye du hadde tenkt å bruke, men:

 

Et nytt hovedkort: Asrock 939dual Sata2 tar både PCI-E og agp. Da kan du ta med det gamle skjermkortet til du har råd til noe tøffere. ca. 500 kr

Ny prosessor. En AMD 64 3000 er under 1000 kr.

En kjøler: NorthQ f.eks. ca 200 kr.

Da er du oppe og går for ca. 1800 kr.

 

Etterhvert kan du kjøpe 1024 mb PC3200 ram fra ca. 700 kr, skjermkort kan du få så dyre du vil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...