Gå til innhold

Uslettelige windows-filer som er plagsomme!

hr.engan

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg påtok meg her om dagen det personlige ansvaret med å teste Windows Vista Beta 1...

Det hadde særdeles lite lyst til å installere seg på C: -disken min, så jeg installerte det på G: i stedetfor..

Etter et par dager testing, fikk jeg virus (hurray!) som selfølgelig harva C: hos meg.

Jeg er lur, så jeg kjørte Norton Ghost og gjennopprettet C: og Win XP, Vista kunne da aldri bootes opp i, så jeg fant det for godt og bare slette alt som hadde med Vista og gjøre.

Det går ikke!

Får ikke lov å slette noen filer, har prøvd i sikkermodus og, men ikke fa** at den vil..

Noen her som vet hva jeg må gjøre for å slette de allmektige 3,noe GB med filer Win Vista har lagt på G: ?

Takk^^

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ta eierskap til filene, så kan du slette dem. Hvis du har XP Home må du boote i sikkerhetsmodus. I XP pro må du ha admin privileger, og ha skrudd av Simple File Sharing hvis du ikke allerede har gjort det.

Skrevet (endret)

Delete - Can't Delete Files or Folders

Checkpoints/workarounds: Test the Delete after each suggestion.

Submitted by: Una: 9/2005

1) Log into Windows as another user.

2) Open Windows Explorer and navigate to: \Documents and Settings\UserName <--user name with the bad files.

3) Go to Tools | Folder Options and click the View tab. Make sure all settings that hide files are turned off. You want to make sure all

files are visible before the next step.

4) Move all the files in the Desktop folder to another location (well all except the problem files...if those could be moved you wouldn't be

in this predicament!).

5) Open a command prompt and navigate to the above location.

6) Enter this command which deletes the Desktop folder and its contents: "RD /S Desktop".

7) Create a new Desktop folder.

8) Move everything back.

9) Log off, then log in again as the original user.

eller:

Use winfile.exe to browse to the file/folder and delete.

See line 71 (right hand side): http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm

Endret av gaggen
Skrevet (endret)

Dette er vel et stjerneeksempel på en situasjon hvor det lønner seg og slette/formatere harddiskene - og installere Windows på nytt. Selv om du skulle greie å slette restene etter Vista, så har nok den likevel lagt etter seg ganske mange "spor" både i filsystemet til ditt opprinnelige operativsystem, og register, at du kan få problemer senere. Boot.ini for eksempel, den vil vel fortsatt spørre om den skal starte Vista, selv etter at den er slettet. Dessuten er vel det den sikreste måten å bli kvitt alle rester etter virusangrepet også

Endret av pmarius
Skrevet

Jeg har hatt endel Vista beta versjoner ut og inn av PC'en min, og det er å overdramatisere litt at den legger igjen ting i registeret og annet på Xp partisjonen. Det eneste den legger der er endringer i boot opplegget, men siden trådstarteren har gjenopprettet c: partisjonen er ikke det noe problem.

Det er selvsagt enklest å formatere G: hvor han la inn Vista, men om det er lurt kommer an på om hva annet som er på den partisjonen.

Jeg har en egen partisjon til Vista, og formaterer partisjonen når det er ny versjon på gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...