Gå til innhold

group policy i windows xp pro


lilfire

Anbefalte innlegg

driver å ser litt på gp men er noe som ikke stemmer helt.. alle mine "klienter" sitter bak en server så derfor tenkte jeg domene med gp, men uansett hva jeg gjorde så fikk ingen av klientene policyen bare servern.. :p så da tenkte jeg lokal gp på hver "klient" og det var ikke så vanskelig, men jeg fant fort ut at jeg ikke fikk det som jeg ville. Jeg vil ha forskjellig policy på administrator brukere og vanlige brukere, men det var ikke så lett... noen som kan hjelpe meg ut her?

 

MVH

 

Lilfire

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler deg å bruke en server windows versjon f.eks Windows 2003 server

 

For å få forskjellige gp på adminfolk og brukerfolk, må du legge de i forskjellige mapper, og sette de spesifikke gp på de i active directory. For at gp endringene skal nå ut til alle brukere med en gang(gp endringer blir vanligvis delt ut en gang om dagen) så åpne "cmd" å skriv "gpupdate".

 

Domene trengs ikke for å få til gp! Domene er bare en ekstra sikkerhet for at ikke uvedkommende skal kunne koble seg til nettverket sånn helt uten videre.

Endret av miXer
Lenke til kommentar

kan jo prøve å forklare litt kan sikkert slenge opp et par bilder også... har en server med win2k3 med AD og domene som jeg har kalt mshome. har gått inn i AD og inn i GP og satt noen enkle policy.

Har en klient (som er meldt inn) som logger seg på men får ingen policy. logger jeg av og på igjen med servern har servern fått policy men klienten får ingen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...