Tart Skrevet 9. november 2005 Skrevet 9. november 2005 (endret) Jeg lurer på om noen som har age of empires 3 kan trekke noen sammenligning fra dette spillet til gode gamle colonization fra 1994? Minner det litt?? For da går jeg i butikken med en gang. Grunnen til at jeg spør er at det blir nevnt i anmeldelsen på vg nett: "Etter som du kommer fra en av de europeiske nasjonene selv, har utviklerne gjort det til en naturlig del av spille å holde kontakt med moderlandet. Mellom oppdragene får du se et bilde av hjembyen din, som du kan oppgradere og samtidig be om eventuelle forsterkninger. Spilte du 1994-spillet «Colonization», vet du hvordan dette fungerer." Jeg drømmer om colonization II hvorfor har aldri det kommet *snufse* http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=295905 Endret 9. november 2005 av Tart
KayAU Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 Har ikkje prøvd AoE 3, men har mine tvil om det liknar Colonization. Colonization er eit turbasert mesterverk frå Sid Meier, AoE-spela er kraftig overvurderte sanntids- hurtigklikkespel frå Ensemble Studios og Microsoft. Men det verkar jo som om gode gamle Sid har vore på hugget med nyversjonar av klassikarane sine den siste tida...det er lov å håpe. Kay
pæren Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 Her ikke spillt AoEIII, men må si at jeg har min tvil om at det minner og Colonization. Selv om VG sier at et enkelt element har visse likhetstrekk, tviler jeg på et dette er nok til at du får samme inntrykk av spillene. Nei, vi må nok vente lenge før vi får et spill i klasse med Colonization...
invalid_user Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Colonization <3 Civilization IV har jo nettopp kommet. Likte du Colonization, prøv dette, du vil garantert like det! Du kan jo også lese anmeldelsen til Gamer, VG og Dagbladet.
Mr.Garibaldi Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Det er veldig forskjellig... Mens Colonization hadde hovedfouks på strategil, er AOE III mye mer militærtaktikk. Du har oppdrag som du må utføre, og mye mindre kontroll over hvordan verden utvikler seg. Spillet er veldig morsomt, men på ingen måte sammenlignbart med Colonization.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå