paakov Skrevet 9. november 2005 Skrevet 9. november 2005 Jeg har nettopp kjøpt meg en ny maskin, det er: Athlon 64 4000+ 2048 MB Ram 7800 GTX 1 Tb HDD Asus A8n sli HK ++ Jeg opplever noe som irriterer meg mye, dette er i spill, nå så spiller jeg F.E.A.R og det jeg opplever her er, helt på starten av spillet i intro når du ser fjellene så blir grafikken litt choppy eller hva jeg skal si, det blir litt stripete helt i starten ikke direkte striper men forstyrrelser i grafikken det flimrer i grafikken på en måte. Men så i spillet så opplever jeg noe jeg også opplevde på Far Cry med min gamle maskin (atlon 64 3500+ 1024 ram,9600xt 256mb+++) og det er det at når jeg feks står mot en vegg eller avsluttningen på en vegg og beveger musa så blir det hakkete/ striptete/flimrete grafikk på veggen, hva kan dette være? Det er så irriterende at det skjer, kan ikke tro det er hardware feil? Jeg har funnet ut at dette ikke skjer hvis jeg setter V-sync på on, men da taper det seg mye i FPS da faller den ned fra 55 til 34 odg dette er vel for dårlig? Jeg håper på mange gode tils
mushi Skrevet 9. november 2005 Skrevet 9. november 2005 (endret) Det eneste å gjøre er å ha på v-sync, da det syncroniser hz med fps, så vis du har en 60hz lcd skjerm, så får du max 60fps. men vis du ikke klarer å kjøre 60fps stabilt, synker den til 30. Løsning: stil inn spillet slik at du klarer å kjøre det likt med hz på skjermen. Må selv bruke v-sync, ihvertfall på doom3 og quake4. Endret 9. november 2005 av mushi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå