lynx55 Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 Har xp-pro, når jeg starter maskinen logger den seg rett inn på min konto, den har administrative rettigheter og er passordbeskyttet. Jeg har opprettet bruker uten passord og jeg har gjestekonto. Det er liten vits i å ha brukerkontoer med reduserte rettigheter når de kommer rett inn på min konto når de starter maskinen. Hvordan løser jeg dette, har lett på forumet og har prøvd mange innstillinger på xp men får det ikke til - noen som har en løsning?
snole Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 - Start - Run - Control userpasswords2 - legg til kryss på "users must enter a user name and password to enter this computer" - evt fjern krysset igjen og velg hvilke konto som XP skal loge seg inn i automatisk.
TCi Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 (endret) start -> kjør -> skriv inn control userpasswords2 Velg at brukere må skrive inn brukernavn og passord (øverst). Du kan også øke sikkerheten litt ved å slå av velkomstskjermen slik at innloggingen blir likt Windows 2000/2003 osv: kontrollpanelet -> brukerinstillinger -> Endre hvordan brukere logger seg inn Fjern haken ved "bruk velkomstskjerm". edit: for sen Endret 8. november 2005 av TCi
lynx55 Skrevet 8. november 2005 Forfatter Skrevet 8. november 2005 Takk til Snole og takk til TCi som var født 2 minutter for sent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå