Gå til innhold

Hvordan lager du fragmovie? Fraps/Startmovie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, ser at mange bruker Fraps, men for å få bra kvalitet, bør jeg bruke "startmovie 30" da?

Og hva gjør dere? Hvordan redigerer dere filmen, hvilke program bruker dere osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I mine glansdager med cs 1.5 brukte jeg videomatch etter det jeg kan huske. Ellers så brukes det vel mye photoshop for å lage diverse effekter.

Gjest Slettet+56132
Skrevet (endret)

Ok,

først starter du opp CS, deretter går du inn på en server (helst ikke en public men men)

så tar du opp consollen og skriver record navnpådemoen

Når du er ferdig med og spille på den serveren skriver du stop i consollen

Dette er viktig, ellers får du med når du lader til en server o.l.

Lukk så ned serveren, men ikke gå ut av CS

Så tar du opp consollen igjen og skriver veiwdemo navnpådemoen;

bruk fraps til og klippe ut de tingene du vil ha med!!

Spol frem til de tingene du vil ha med og trykk F9 og når du er ferdig med å se det klippet trykker du på F9 igjen. Ha skrudd av FPS på menyen til Fraps, ellers vil folk få se FPSen din (ikke moro).

Når du da har alle klippene er det bare å begynne og redigere på fragmovien!

Lykke til :thumbup:

EDIT: Noen leif

Endret av Slettet+56132
Skrevet
Ok,

først starter du opp CS, deretter går du inn på en server (helst ikke en public men men)

så tar du opp consollen og skriver record navnpådemoen

Når du er ferdig med og spille på den serveren skriver du stop i consollen

Dette er viktig, ellers får du med når du lader  til en server o.l.

Lukk så ned serveren, men ikke gå ut av CS

Så tar du opp consollen igjen og skriver veiwdemo navnpådemoen;

bruk fraps til og klippe ut de tingene du vil ha med!!

Spol frem til de tingene du vil ha med og trykk F9 og når du er ferdig med å se det klippet trykker du på F9 igjen. Ha skrudd av FPS på menyen til Fraps, ellers vil folk få se FPSen din (ikke moro).

Når du da har alle klippene er det bare å begynne og redigere på fragmovien!

Lykke til :thumbup:

EDIT: Noen leif

5124796[/snapback]

Jeg kan alt dette, men fraps gir dårlig kvalitet, iallefall for meg....

Mitt problem er at etter jeg har brukt startmovie, og har brukt Sony Vegas, så er kvaliteten nesten halvert.

Skrevet

Om du har diskplass til det, burde du kjøre 90 fps når du tar bildene i cs (startmovie). Da må du også huske å ha 3 på sånn fartsgreier i Vegas, for at det skal gå i vanlig tempo.

Du burde også lagre som Uncompressed i videomach, noe som tar en del plass men det blir deilig kvalitet. Hvordan du skal få best mulig kvalitet i vegas er jeg ikke helt sikker på, siden jeg aldri har prøvd pga lite diskplass. Men ta en tur innom moviemakers.nu og les litt på guider og slikt, så finner du det ut ;)

Skrevet

Ja, takk. Men for meg virker det ikke som det er antall FPS som er problemet, det er oppløsningen, og kvaliteten. Sånn som i den lille HLTVfrags filmen din, der er det fin oppløsning/kvalitet.

Skrevet

Det beste er nok om du rendrer filmen uncompressed i både vegas og videomach og deretter encoder filen i f.eks Virtual Dub med 2nd pass XviD encoding. Da blir nok alle og enhver fornøyde!

Skrevet
Ja, takk. Men for meg virker det ikke som det er antall FPS som er problemet, det er oppløsningen, og kvaliteten. Sånn som i den lille HLTVfrags filmen din, der er det fin oppløsning/kvalitet.

5125301[/snapback]

Er ikke bra i forhold til hvor bra du kan få den ;)

Men det jeg har gjort er å bruke 1024 oppløsning i cs, startmovie med 30fps og lagre med cvid codec i videomach.

Så lager jeg med "windows media video v9" så har jeg Best, på den første greia (aner ikke hva det har og si) så setter jeg på 800*600 oppløsning og sharpest (100).

Skrevet (endret)

Ok....uncompressed. Hvor stiller jeg inn det?

Men det jeg har gjort er å bruke 1024 oppløsning i cs, startmovie med 30fps og lagre med cvid codec i videomach.

Så lager jeg med "windows media video v9" så har jeg Best, på den første greia (aner ikke hva det har og si) så setter jeg på 800*600 oppløsning og sharpest (100).

5125487[/snapback]

Ah, takk. Det var det jeg lurte på. :) Blir det som i HLTVfrags-filmen din da? Ca.?

Endret av NorthGarden
Skrevet
Ok....uncompressed. Hvor stiller jeg inn det?

5125487[/snapback]

Ah, takk. Det var det jeg lurte på. :) Blir det som i HLTVfrags-filmen din da? Ca.?

5125488[/snapback]

Ja, ellers er det noe galt.. :p

Gjest Slettet+56132
Skrevet

Merkelig, hos meg er bildekvaliteten tipp topp.

Bruker fraps og

record i consollen til å ta opp filmer,

i tillegg bruker jeg ikke startmove men veiwmovie!

Skrevet
Lol man bruker Viewmovie for å se på filmen, startmovie for å lagre bilder på harddisken.

Sorry mac, men fraps blir på langt nær like bra som startmovie 90

5127901[/snapback]

True. :yes:

Hvordan går det med filmen egentlig?

Skrevet

:S Filmen.. Jeg tror jeg gav opp etter 2 minutter.

Jeg kan drepe ganske fint i cs. Men når jeg ikke er pro i vegas blir jeg bare sint på meg selv. Og gir opp, jeg har lyst til å teame meg opp med noen som mekker redigering, så kan jeg stå for fraggsa ;)

Så filmen har jeg lagt på hylla. Under masse andre saker...

Skrevet

5125301[/snapback]

5125487[/snapback]

Pokker ass....nå spør jeg dumt men....

Det der med cvid, det er i Videomach, men det med WMV v9, er det i Vegas?

Og forresten, når du lagrer i Videomach, bruker du avi, eller er det da du bruker WMV v9? Fan....det er iallefall ikke noe som heter det hos meg.

Skrevet

Takk takk! Jeg har skjønt det nå faktisk, fant ut hvordan man lagret som "uncompressed". Fikk bra kvalitet nå. Takker igjen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...