MagnusW Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 Mamma skal kjøpe en bærbar pc som for det meste skal brukes til internett surfing, email og tekstebehandling. Avspilling av musikk også da. Dvs., det er jeg som skal bruke den på skolen, men mamma og mine søstre skal vel kanskje bruke den litt når de er hos mamma de også. Hvis noen kan hjelpe meg med å finne en til under 7000,- Noe som er viktig er batteritid og at den ikke bråker så mye.
hølands_gutt Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=37624 jeg har 1680, ikke mye forskjell mellom disse 2, eneste på den har ikke beste grafikk-korte, men 512 mb ram, tro meg som har lese og skrive vansker, jeg har hatt opptil 7 forskjellige bærbare, den eneste som har funka best mulig er acer aspire...
MagnusW Skrevet 8. november 2005 Forfatter Skrevet 8. november 2005 ja, har sett på noen av de der. Men hvor lang batteritid har den?
hølands_gutt Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 acer har sin egen battriprogram, sånn at du kan justere hvor mye han skal bruke, min på min da er har jeg den opptil 2 timer... mange skryter over at dem lever lenger men det gjøre dem ikke..
knaill Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 Du kan vel få en Dell Inspiron 6000 til under 7000, tror jeg. Bare å velge bort 3 års på-stedet-garanti. Da får du bra batteri, men kanskje ikke allverden av skjemkort. Dell har bra kvalitet på bærbare.
MagnusW Skrevet 9. november 2005 Forfatter Skrevet 9. november 2005 ja, har sjekket Dell, men jeg har vært litt skeptisk fordi flere jeg kjenner har hatt litt problemer med Dell, men det har vært med stasjonære da... Selv har jeg ingen erfaring med Dell. Noen som har noen flere innspill?
siDDis Skrevet 9. november 2005 Skrevet 9. november 2005 (endret) ville ha gått på dell og tatt den modellen dei har der for 5500kr huske og velg li-ion batteri Endret 9. november 2005 av siDDIs
hølands_gutt Skrevet 9. november 2005 Skrevet 9. november 2005 hatt flere dell, ikke vil jeg ha dell lenger, markedet sier seg sjøl, de fleste bra dellene er de som koster over 10 000 kr, meen det er verdt et forsøk, er mora di missfornøyd så kjøp en acer:)
BehersK Skrevet 9. november 2005 Skrevet 9. november 2005 Jeg ville kjøpt Acer, men jeg er helt utdatert innen laptops.
MagnusW Skrevet 9. november 2005 Forfatter Skrevet 9. november 2005 har snakket med flere venner nå, og tror jeg muligens går for en IBM R50e. Ikke helt bestemt enda, men det ser sånn ut! Takk for innspill!
hølands_gutt Skrevet 9. november 2005 Skrevet 9. november 2005 IBM en grei pc, meeen etter noen år så kjenner du det allerede på hardiskene, IBM er jo kjent for lage treige hardisker, tillegg er jeg veldig usikker på , støy kommer det veldig mye av pga harddisk og varme enkelt og greit
MagnusW Skrevet 10. november 2005 Forfatter Skrevet 10. november 2005 Okei, på databutikken.no står det ikke noe om hvilken RAM type IBM'en kjører på så jeg lurer på om noen vet det? Den har bare 256 mb så jeg må nok kjøpe 256 eller 512 til... Kan databutikken.no montere minnet for meg?
hølands_gutt Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 ja jeg tror det, rammen er fra IBM, så du må nok bestille IBM, bare og ringe eller sende en email, ringe er vel det beste, ettersom det kan hende dem setter inn feil RAM.. je
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå