Gå til innhold

BF2 innstallasjon vil ikke starte? Haster!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heisann!

I dag ble jeg den lykkelige eier av et BF2-spill. Men så begynte det å balle på seg. Jeg lukket alle programmene, satte inn DvD'n og venta. Da kom det opp en error som sa at autorun-filen ikke virket eller noe i den duren. Jeg har prøvd å trykke

"Min Datamaskin "-->Høyreklikke på stasjon, men da henger maskinen seg opp, og jeg får ikke gjort noe. Den blir bare stående å jobbe med ingenting. Da jeg åpnet oppgavebehandling, stod cpu-bruken jevnt under 10%.

Jeg har også sjekket at all hw er kompatibel med kravene.

Specs:

AMD Athlon 64 3,2ghz

1gb Twinmos ram

MSI K8N Neo4 Platinum

XFX Geforce 6600GT 128mb

Samsung DVD Writemaster TS-H552U (Den er raskere enn 8x som kreves)

350w PSU.

Har også prøvd å kjøre spillet på en annen maskin, og der kjørte den autorun uten problemer i det hele tatt. Håper at noen kan hjelpe meg med dette problemet, spillelysten klør!

Edit: Leif, heng deg.

Edit2: Prøvde å innstallere gjennom Windows sin veiviser for ny software, men den fant ikke cd'n når den søkte gjennom! Hva skal nå det bety?

Mvh. Marius E

Endret av Marius E
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om det hjelper, men jeg slet med å legge inn spillet. Problemet var at Battlefield liker ikke å bli installert på en winXP brukerkonto med navn som inneholder æ ø å. Jeg lagde ny konto la inn spill og alle patcher. Så slettet jeg kontoen og spilte det fra min vanlige.

Skrevet (endret)

Jeg prøvde det du sa, men maskinen fant ikke cd'n som står i leseren. Navnet inneholder heller ikke æ,ø eller å. Den står og leser og leser, men den vil ikke åpne cd'n. Det er akkurat som om den innbiller seg at cd'n ikke er der.

Noen fler forslag?

Mvh. Marius E

Unnskyld for litt tidlig bumping, men det er over tredve visninger, noen må da vite noe?

Endret av Marius E
Skrevet (endret)

Jeg ville prøvd å avinstallere cd/dvd romen og ta en omstart. Har fikset noen problemer med cdromen på min forrige maskin på den måten.

Endret av -snoop-
Skrevet (endret)

Det er det som er tingen: Det er ikke noe driver-cd som følger med dvd-spilleren! Jeg tenkte samme tanken med å avinnstallere for å så innstallere, men det vil jo gå dårlig siden jeg ikke har noe driver-cd. Tror driveren fulgte med hovedkortet sin cd. Kan jo ta en titt.

Vil gjerne få orden på dette her.

Edit:Nå har jeg prøvd å ha dvd-spilleren utkoblet en stund, og deretter koblet den i igjen. Spilleren finner fortsatt ikke CD'n. Begynner virkelig å irritere meg, dette her.

Mvh. Marius E

Endret av Marius E
Skrevet (endret)

Trenger ikke driver til cd/dvd rom. De ligger i windows.

Jeg tror ikke det blir det samme å koble den ut. Fordi når du kobler den inn igjen så vil den bruke de samme driverne som var installert før du tok den ut. Hvis du avistallerer dvd romen i "Device Manager" (Tror det er enhetsbehandling på norsk XP) så vil den legge inn driverne på nytt når du tar omstart.

Endret av -snoop-
Skrevet (endret)

Det er verdt et forsøk. Skal se om det går etter skolen i dag.

Edit: Klarte ikke å la være å prøve! Men det virka ikke. Avinnstallerte, starta på nytt. Da kom det opp ei boble som sa at det var funnet ny maskinvare. Jeg lot den innstallere spilleren, men den finner fortsatt ikke platen. Akkurat som om den ikke klarer å ta plata.

Endret av Marius E
Skrevet

-Kan det være noe feil med DVD spillern så den ikke klarer å lese plata?

-Har du testet andre spill som trenger DVD for å virke?

-Har du prøvd å bruke en cd emulator og installere den via den?

Du sier den virker på andre pcer så da vet du at det ikke er spillet det er noe problem med, men pcen din.. Har du sett om cden ikke har masse snusk og dritt på seg så det blir vanskelig å lese?

Skrevet (endret)

1. Spilleren ble kjøpt for 2 mnd. siden, helt ny.

2. Nei, det skal jeg forsøke. Skal prøve når jeg kommer hjem.(Er på skolen)

3. Hva er en cd-emulator?

Takk for tips.

Mvh. Marius E

Endret av Marius E
Skrevet

En CD-emulator er f.eks. Daemon Tools, Alcohol e.l.

Forresten, tror det var noe snakk om et spill som ikke ville kjøre p.g.a. CD-emulatorer som kjørte, var det BF2?

Skrevet

Har ikke testet noen spill som trenger DVD for å virke. (Har ingen andre enn dette spillet)

Har prøvd å se DVD-film, og det går så det suser. Kan ikke fatte hva som er problemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...