Gå til innhold

PC'en skrur seg på etter at jeg har slått den av!


Anbefalte innlegg

Heisann :)

 

Nå i det siste har PC'en min begynt å oppføre seg litt merkelig. Etter å ha skrudd den av for natten, så føler den for å skru seg på igjen. Ikke lenge, bare kanskje 1-2 sekunder av ganger, men den gjentar seg kanskje hvert 5 sekund.

 

De tre siste nettete har det endt med at jeg har tatt ut strømkabelen, men jeg fåretrkker en mindre "drastisk" løsning, noen forslag?

Endret av Mixy89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann :)

 

Nå i det siste har PC'en min begynt å oppføre seg litt merkelig. Etter å ha skrudd den av for natten, så føler den for å skru seg på igjen. Ikke lenge, bare kanskje 1-2 sekunder av ganger, men den gjentar seg kanskje hvert 5 sekund.

 

De tre siste nettete har  det endt med at jeg har tatt ut strømkabelen, men jeg fåretrkker en mindre "drastisk" løsning, noen forslag?

5122658[/snapback]

 

 

Kan hende at du har aktivert wake on instillingene i bios (pleier å være under power settings eller lignedne). Sjekk også wake UP USB/PS2 jumpere på hovedkortet. Disse bør kanskje i ditt tilfellet å være deaktive.

 

Sjekk også evtuelle kortslutninger i kabinettet. Jeg ville tatt ut hovedkortet ut av kabinettet og kjørt det med minimalt med komponenter. Har du samme problem da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...