Gå til innhold

Oppsett på tynnklienter.


Pasient

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som ikt lærling på en skole og jeg har fått i oppdrag og lage et Ghost mirror av noen pcer som skal brukes som tynnklienter.

 

Klientene skal kjøre win 2000, og de skal være så strippet for programvare som overhodet mulig. Det eneste de skal gjøre er og kjøre opp en remote desktop tilkobling i oppstart, ingenting mer.

 

Så det jeg lurer på er om det er en eller annen guide på hvordan man stripper et OS til beinet? ALT skal bort nesten, som jeg sa så er det eneste disse pcene skal gjøre, det er og kjøre remote desktop.

 

Så er det noen som har tips eller vet om en guide? Eller skal jeg bare begynne og fjerne diverse ting osv?

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja det beste er vel lag en profil, logg inn med den slett alt som du vil pluss litt til logg ut lag mandory profil av den...

så kan brukern bare logge inn og starte redmote ikke noen annet

 

 

 

 

 

Jeg jobber som ikt lærling på en skole og jeg har fått i oppdrag og lage et Ghost mirror av noen pcer som skal brukes som tynnklienter.

 

Klientene skal kjøre win 2000, og de skal være så strippet for programvare som overhodet mulig. Det eneste de skal gjøre er og kjøre opp en remote desktop tilkobling i oppstart, ingenting mer.

 

Så det jeg lurer på er om det er en eller annen guide på hvordan man stripper et OS til beinet? ALT skal bort nesten, som jeg sa så er det eneste disse pcene skal gjøre, det er og kjøre remote desktop.

 

Så er det noen som har tips eller vet om en guide? Eller skal jeg bare begynne og fjerne diverse ting osv?

 

Takker for alle svar.

5117039[/snapback]

Lenke til kommentar

Det du snakker om er jo ikke tynnklienter, men tykke klienter som på en måte blir gjort til tynnklienter. Du har jo uansett på disse maskinene en OS kernel som kjører. På tynnklienter er det kun en ICA eller RDP-klient som kobler deg opp mot en server.

 

Men uansett, jeg vil anbefale Multiframe

 

http://www.multiframe.no/

 

Der får du fin guide osv om hvordan dette gjøres! Du trenger kort sagt bare å strippe maskinene for alt såsi unntatt de mest nødvendige protokollene osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...