Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"Error loading operating system"


Anbefalte innlegg

"Error loading operating system" er feilmeldinga jeg får når jeg prøver å starte den andre pcen min.

 

Hvordan starta det hele? Jo, jeg lot pcen stå på over natta, natt til søndag. Men da jeg kom ned morgenen etterpå hadde pcen reboota seg (hdd-crash kanskje, ettersom dette er noe jeg har slitt med ei stund), og der stod det "Error loading operating system".

 

Jeg forhørte meg litt rundt omkring og prøvde å ta ut batteriet på hovedkortet, samt ut og sette inn rammen igjen, men til ingen nytte.

 

Deretter prøvde jeg google! Der kom jeg frem til denne sida. Etter å ha lest veldig mye av det som står der kom jeg frem til at mitt problem har en annen faktor enn det den sida, og lignende jeg fant, handler om. Der handler det nemlig om folk som får den erroren når dem prøver å installere Windows XP, jeg derimot, fikk den bare plutselig etter at pcen hadde reboota seg av en "mystisk" grunn.

 

Jeg får en annen "error" og, en error som ikke gir meg noen valg, men det står på skjermen i ca 0.3 sekunder når den Detecter IDE-drives'a; "IDE 1 80 no conductor cable installed".

 

Vet ikke om det har noe å si, men specs:

 

Prosessor (CPU): Intel Pentium 4 2.8 GHz Boxed PC800

Hovedkort: ABIT IC7, Inter CSA Gigabit LAN, Dual SATA 150 Raid, AGP Pro 8x/4x

Minne (RAM): 1024 MB DDR

Grafikk-kort: Sapphire Radeon X850XT 256MB GDDR3 AGP8X, DVI-I, V

Lydkort: Soundblaster ES Live

Operativsystem: Windows XP Professional, SP1

Endret av catche
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...