Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bare mister tilkobling i et min av gangen


Anbefalte innlegg

Prøvde å stille spørsmål om dette under spillforum, siden jeg oppdaget problemet når jeg spilte fear online.

 

I spillet: Alt stopper, unntatt n"meg" som kan gå rundt bare.

 

Dette trodde jeg var et problem i spillet, men nå har jeg opplevd å miste forbindelsen innenfor LAN hjemme. Fear stoppet opp, jeg bare gikk ut av det, fant ut at msn var logget av. Jeg tok et feilsøk der, da sto det at feilen var på ip adressen, men vet ikke hvor pålitelig det er. Jeg kunne heller ikke gå inn på internett.

 

Siden dette bare skjer med min pc, og det var bare jeg som mistet forbindelsen når vi spilte over lan så må problemet være rimelig lokalt?

 

Jeg har internet fra next gen tel... netopia-router som dhcp server er slått av på fordi den er koblet i en philips wireless basestation 11g :p som er dhcp server... til den er det koblet en pc med kabel (denne er ute av bildet) og to trådløst. Den ene pc'n har vi satt inn et internt trådløst nettverkskort. Mens i den andre (som er min) er det en usbplugg (jensen scandinavia wireless usb adapter).

 

Det er altså kun denne det er problemer med. Jeg bruker et eget program som fugte med usbpluggen til å administrere de tråløse netverkene, fordi det var anbefalt.

 

Idet programmet står det ar signalstyrken fra basestasjonen er på rundt 60 % mens i windows har den fult opp med streker. (exelent)

 

Håper det ikke ble for rotete og at noen kan hjelpe, regner med at det er her folk sitter på de største kunskapene :)

 

EDIT: grønningfeil

Endret av wannabe nerd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...