Gå til innhold

Grei pc til 5k skal kjøpes inn,trenger hjelp?


Anbefalte innlegg

En kamerat av meg har bestemt seg for å kjøpe seg ny pc da den gamle begynner og bli litt dårlig og ustabil. Det jeg har satt opp er denne da: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=20903. Den inneholder alt han skal oppgradere.

 

Kom med forslag om hva som kan skiftes og byttes, men kom med seriøse ting og prøv og ikke gå så langt over 5tusen kroner. Det skal være 1gb minne i denne dataen uansett. Dataen skal kunne brukes til de nyeste spillene.

 

Vil helst at alt skal kunne bestilles fra en plass, jeg satt det ikke slik opp på handlelisten for der satt jeg bare en pekepinne på hva jeg tenkte på av hardware.

Endret av Itnux
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Asrock hk'et støtter både AGP samt PCI-E ja, ser ut som et bra kjøp til 5k! men hvorfor Winnie prosessoren og ikke den nye Venice'n lurer jeg litt på?  :hmm:

5110943[/snapback]

 

 

ah, det så jeg ikke :p , er nok lurere med venice, har venice jeg selv og den går til 2.7ghz så langt men med 1.6volt og den er veldig kald.

Lenke til kommentar

er jo lkin likt trådstarter sitt oppsett bortsett fra kjøleren som er unødvendig for folk som ikke overklokker noe extremt. boxed kjølerne er faktisk veldig bra om dagen.

 

men jeg hadde vurdert et annet hovedkort, rett og slett fordi det er en del problemer med asrock produkter. høy feilprosent osv.

 

sjekk ut msi k8n neo 4 F, er anbefalt av hardware for de som jakter på bra billigkort.

Lenke til kommentar
2.7 er meget nice da. hva type kjøling har du?hvilken venice er det?3200 eller 3500'en?hvor varm er den?

5110981[/snapback]

 

 

Det er en 3200 og eg bruker nå en Thermaltake Big Water som fynker ekstremt bra til sin pris. Vannkjølingen holder dataen rundt 30 grader idle.

 

BehersK skulle ønske at du tok med litt raskere ram , cas 3 er vel ikke det raskeste, trenger ikke å være noe raskt eller dyr minne bare sånn som du tror kan greie over 200mhz. Tror ikke han trenger noe kjøler utenom boxed vifta. Dataen skal overklokkes litt , ihvertfall cpu , skjermkort skal jeg ikke røre for kameraten min.

Endret av Itnux
Lenke til kommentar

ukey. ta forslaget fra trådstarter, legg til en grei cpu kjøler (zalman cu7000) og ta så denne rammen: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308282&cks=PRL

 

den koster noe mer enn den dere har forslått til nå, men dersom hovedkortet kan levere mer enn 3v på minnet, så vil denne rammen være perrfekt for overklokking. oflk klarer 250mhz med extremt lave timings dersom rammen får nok volt.

 

hvis hovedkortet ikke kan levere nok volt på minnet, så kan du ta en kikk på denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=118737&cks=PLS

 

funker greit. klokker nok ikke så mye, men hva klan man forvente av billig ram?

 

edit:

Det er en 3200 og eg bruker nå en Thermaltake Big Water som fynker ekstremt bra til sin pris. Vannkjølingen holder dataen rundt 30 grader idle.

 

min 3200+ på 2500mhz ligger på 29 grader ilde med en zxalman cu7000 kjøler. se profil for komplett oppsett, inkludert kabinett vifter og sånt ;)

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Har faktisk den første ram brikka der , to stk da selvfølgelig. Jeg har hatt litt uflaks for de vil ikke kjøre dual channel hos meg på mitt MSI K8N NEO2 Platinum, men hos komplett vil dem. Men som sagt han trenger ikke noe kjøler utenom boxed kjøleren da den er helt grei, skal anbefale vannkjøling til han heller. Den siste brikka er vell grei nok til hans bruk, kan selvsagt klokke uten rammen også.

Lenke til kommentar
hva mener du med at du ikke får til å kjøre dual channel? du bruker vel de rette portene? prøv å flytt den ene brikka fra den ene farga til den andre, så skal det nok funke. eller sjekk manualen.

5123457[/snapback]

 

Utenom tråden:

Jeg utdypa meg ikke skikkelig , det var seg slik at de ikke ville kjøre på oppgitt hastighet ved 1T som jeg trudde dem skulle kjøres ved så jeg sendte dem inn til komplett og der virka dem , men det var på 2T.

 

Kameraten min kjøpte seg data, ble det hovedkortet som Spirre anbefalte. Han fikk lov og bruke litt mer penger så totalt ble det 9300kr med hd,kabinett,hk,skjermkort,minne,cpu og strømforsyning.

 

Oppsettet ble slik:

Amd Athlon 64 3200+

MSI K8N Neo 4F

POV 7800GT

OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Edition

Maxtor 200GB S-ATA 7200 RPM

Thermaltake Soprano

Antec 480Watt

 

Takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...