Gå til innhold

Casio Ex500 eller ixus 750

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann, nå er d snart juletider og da er det på tide med nytt kamera!! jeg lurer på om jeg skal kjøpe Casio Exilim z57 eller z500 eller Canon ixus 750

fant et bra tilbud på Casio Exilim z57

hva skal jeg kjøpe`??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Casio Z75 lider av mye støy i bildene, så selv til 2000 er det ikke et opplagt valg. Jeg ville gått for Ixus 700 selv om det er litt dyrere. Det kan du få billig rundt omkring for tiden (eneste store forskjellen fra Ixus 750 er skjermstørrelsen).

Andre alternativer du bør titte på:

*Pentax Optio S6 (lite og nett, diger skjerm med mye bedre oppløsning enn Casio sine tilsvarende kamera)

*Panasonic Lumix FX-9 (lite og nett, optisk bildestabilisator, diger skjerm med bedre oppløsning enn på Casio sine)

*Nikon Coolpix 5900/7900 (mye for pengene, mye mindre enn de ser ut på bilder, overlegen bildekvalitet, godt grep)

*Olympus Mju-800 (mange manuelle muligheter, stor skjerm)

*Canon Ixus 55 (lite og nett, god bildekvalitet, stor skjerm)

Skrevet (endret)

har lest litt på forumet og ett par tester og sitter nå med følgende forslag

http://www.akam.no/test/digitalkamera/test...plio_r2/16394/3

http://www.akam.no/test/digitalkamera/test...xus_700/16212/3

http://www.akam.no/test/digitalkamera/test...dmc-fx9/18699/3

men hva skal jeg gå for??

som sagt så har jeg en deltidsstilling på en expert butikk så jeg kjøper helst noe vi kan skaffe der!!

Endret av beji
Skrevet

Casio Z500... er det det ultratynne kameraet? Det har ikke fått annet enn dårlige reviews på bildekvalitet pga. bitteliten optikk. Sånn er det bare... Casio har ikke klart å klatre opp på nivå med f.eks Canon, Nikon, Olympus og andre tradisjonelle fotomerker på bildekvalitet. Casio Z750 skal være veldig bra, men har fortsatt noe mer støy enn mange av konkurrentene. Det Casio tradisjonelt har vært veldig bra på, er utløserhastighet, fokushastighet, batterikapasitet og brukervennlighet. Men her er gapet i ferd med å forsvinne.

Skrevet

Du kan evt. vente på Caplio R3 om du har litt tid. Kommer i løpet av november. Det har mer zoom enn R2 og bildestabilisator, men er vel ikke helt på nivå med de beste når det gjelder bildekvalitet.

Ixus 700 bør du få til en ok pris nå... ville valgt det av dine alternativer, selv om også FX-9 med optisk bildestabilisator frister.

Skrevet (endret)
Casio Z500... er det det ultratynne kameraet? Det har ikke fått annet enn dårlige reviews på bildekvalitet pga. bitteliten optikk. Sånn er det bare... Casio har ikke klart å klatre opp på nivå med f.eks Canon, Nikon, Olympus og andre tradisjonelle fotomerker på bildekvalitet. Casio Z750 skal være veldig bra, men har fortsatt noe mer støy enn mange av konkurrentene. Det Casio tradisjonelt har vært veldig bra på, er utløserhastighet, fokushastighet, batterikapasitet og brukervennlighet. Men her er gapet i ferd med å forsvinne.

5112235[/snapback]

kan du linke til noen av disse testene du snakker om?

har ikke sett noen tester av dette kameraet ennå så det supert at du har tydeligvis funnet flere:)

Endret av Grokster
Skrevet

Vet ikke om det er samme kamera, men det har fått sterk kritikk i blant annet svenske Foto (finnes ikke link til den testen). Fordi kameraet er så tynt, så får man ikke implementert særlig mye kvalitet i optikken. Små kamera går på bekostning av bildekvalitet... slik er det dessverre alltid, og uansett ikke noe man behøver å lese seg til.

Skrevet

Du blander Z500 og S500 (det ultratynne). Z500 har samme optikk som i Z75 0 etter hva jeg vet - og tilsvarende bildekvalitet.

Men, jeg ville helt klart kjøpt Z750 fra casio da dette kameraet er klart bedre enn Ixus750. Spesielt om du leser testene til akam.no kommer dette fram. En annen kuriositet er at Z750 når det kom ut kom for sent til testen på dinside.no i våres. Men 2 uker etterpå hadde han som utførte testen kjøpt seg et Z750 :).

Skrevet
Vet ikke om det er samme kamera, men det har fått sterk kritikk i blant annet svenske Foto (finnes ikke link til den testen). Fordi kameraet er så tynt, så får man ikke implementert særlig mye kvalitet i optikken. Små kamera går på bekostning av bildekvalitet... slik er det dessverre alltid, og uansett ikke noe man behøver å lese seg til.

5118737[/snapback]

det var vel heller ikke poenget, men jeg regner med at du forstår det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...